Bu araştırma mesleki ve teknik eğitimin kurumlarının ülke ekonomisindeki önemini ve bu kurumlarda görev yapan
öğretmenlerin örgütsel algılarının eğitim öğretim hizmetlerinin niteliğini vurgulamaktadır. Örgütsel bağlılık ve örgütsel
adalet kavramları, eğitim kurumlarında verimliliği artırma potansiyeline sahip iki önemli örgütsel kavramdır. Araştırma,
Gaziantep'te bulunan mesleki ve teknik eğitim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin örgütsel adalet ve örgütsel
bağlılık algılarını, bu kavramlar arasındaki ilişkiyi ve bu ilişkide demografik değişkenlerin etkisini incelemeyi
amaçlamaktadır. Öğretmenlerin örgütsel adalet puanları cinsiyet medeni hâl ve branş değişkenleri yönünden anlamlı bir
farklılaşma göstermezken, çalışma süreleri bakımından farklılaşmaktadır. Öğretmenlerin örgütsel bağlılık puanları ise
medeni durum ve görev süresi değişkenleri açısından farklılaşmamış ancak branş ve cinsiyet değişkenleri açısından anlamlı
farklar oraya çıkmıştır. Araştırma sonunda araştırmaya katılan öğretmenlerin örgütsel bağlılık ve örgütsel adalet
puanlarının aritmetik ortalamaları arasında orta düzeyde pozitif bir ilişki olduğu görülmektedir. Araştırma sonunda
örgütsel adalet ve örgütsel bağlılık algı seviyesini arttırmaya yönelik bir dizi önerilerde bulunulmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Bilgi Etkileşimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2024 |
Gönderilme Tarihi | 8 Mayıs 2024 |
Kabul Tarihi | 30 Haziran 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 8 Sayı: 13 |
.