Çağımızın ihtiyaçlarına cevap verebilmek için içerik bilgisi ile hedef yabancı dilin aynı anda öğretilmesi üzerinde duran öğretim programlarına yönelik ilgi gün geçtikçe artmaktadır. Öğrenciler üniversiteden mezun olduklarında sadece alan bilgisine değil aynı zamanda yabancı dil bilgisine sahip olduklarını kanıtlamaları şartıyla iyi konumlarda çalışabilmekte ve geleceklerine daha iyi yön verebilmektedir. Bu iki beceriyi öğrencilere eşit zamanda kazandırabilecek bir yöntem olan “İçerik Odaklı Dil Öğretimi” son yıllarda dil öğretim müfredatlarının önemli bir parçası haline gelmiştir. Bu önem dikkate alındığında, üniversite hazırlık sınıfı öğrencilerinin hazırlık sınıfı sonrası bölümlerine gittiklerinde, alanlarıyla ilgili hedef dilde yazılmış makale ve kitapları okuyup anlayabilmeleri için gerekli okuma becerileri ve sözcük bilgilerini vurgulayan bir yabancı dil müfredatının bulunmasının gerekliliği çok daha fazla anlaşılmaktadır. Bu çalışmanın amacı, bir devlet üniversitesindeki hazırlık sınıfı öğrencilerine öğretilen sözcük bilgisini analiz etmek ve bu sözcükleri hazırlık sınıfı sonrası bölümlerine gittiklerinde ihtiyaç duyacakları sözcüklerle karşılaştırmaktır.
Anahtar Kelimeler: Sözcük bilgisi, İçerik odaklı dil öğretimi, Kelime öğretimi.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Temmuz 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 9 Sayı: 20 |
.