BibTex RIS Kaynak Göster

Hazırlık Sınıflarında Öğretilen Sözcük Bilgisi ve Bu Sözcük Bilgisinin Öğrencilerin Sonraki Akademik Yaşamlarındaki Kullanılabilirliği

Yıl 2012, Cilt: 9 Sayı: 20, 485 - 494, 28.07.2013

Öz

Çağımızın ihtiyaçlarına cevap verebilmek için içerik bilgisi ile hedef yabancı dilin aynı anda öğretilmesi üzerinde duran öğretim programlarına yönelik ilgi gün geçtikçe artmaktadır. Öğrenciler üniversiteden mezun olduklarında sadece alan bilgisine değil aynı zamanda yabancı dil bilgisine sahip olduklarını kanıtlamaları şartıyla iyi konumlarda çalışabilmekte ve geleceklerine daha iyi yön verebilmektedir. Bu iki beceriyi öğrencilere eşit zamanda kazandırabilecek bir yöntem olan “İçerik Odaklı Dil Öğretimi” son yıllarda dil öğretim müfredatlarının önemli bir parçası haline gelmiştir. Bu önem dikkate alındığında, üniversite hazırlık sınıfı öğrencilerinin hazırlık sınıfı sonrası bölümlerine gittiklerinde, alanlarıyla ilgili hedef dilde yazılmış makale ve kitapları okuyup anlayabilmeleri için gerekli okuma becerileri ve sözcük bilgilerini vurgulayan bir yabancı dil müfredatının bulunmasının gerekliliği çok daha fazla anlaşılmaktadır. Bu çalışmanın amacı, bir devlet üniversitesindeki hazırlık sınıfı öğrencilerine öğretilen sözcük bilgisini analiz etmek ve bu sözcükleri hazırlık sınıfı sonrası bölümlerine gittiklerinde ihtiyaç duyacakları sözcüklerle karşılaştırmaktır.

Anahtar Kelimeler: Sözcük bilgisi, İçerik odaklı dil öğretimi, Kelime öğretimi.

Kaynakça

  • Eldridge, J., & Neufeld, S. (2009). “The Graded Reader is Dead. Long Live the Electronic Reader”. The Reading Matrix, 9(2), 224-244.
  • Nation, I.S.P. (2001). Learning Vocabulary in Another Language. UK: CUP.
  • Nation, I.S.P. & Webb, S. (2011). “Content-Based Instruction and Vocabulary Learning”. In E. Hinkel (Ed.) Volume 2, Handbook of Research in Second Language Teaching and Learning. New York: Routledge.
  • Richards, J. C. (1985). The context of language teaching. UK: CUP.
  • Richards, J., & Rodgers, T. (2001). Approaches and Methods in Language Teaching (2nd ed.). Cambridge: Cambridge University Press.
  • Schmitt, N. (1997). “Vocabulary Learning Strategies”. In Schmitt, N. and McCarthy, M. (eds.) Vocabulary: Description, Acquisition, and Pedagogy. Cambridge: Cambridge University Press.
  • Snow, M. A., & Brinton, D. (1997). “The Content-Based Classroom: Perspectives on Integrating Language and Content”, White Plains, NY: Longman.
  • Snow, A. M., Met, M., Genesee, F. (1989). “A Conceptual Framework for the Integration of Language and Content in Second/foreign Language Instruction”. TESOL Quarterly, 23 (2), pp.201-217.
  • Stevick, E. (1971). Adapting and Writing Language Lessons, Washington D. C.: Foreign Service Institute.
  • Stryker, S. B., & Leaver, B. L. (Eds.). (1997b). Content-Based Instruction in Foreign Language Education: Models and Methods.Washington, D. C.: Georgetown University Press.
  • Wilkins, David A. (1972). Linguistics in Language Teaching. Cambridge, MA: MIT Press.
  • Yeniay, Z. D. (2008). Erken Yaşta Öğrenenler için Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde İçerik Odaklılık. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi: Sosyal Bilimler Enstitüsü.
Yıl 2012, Cilt: 9 Sayı: 20, 485 - 494, 28.07.2013

Öz

Kaynakça

  • Eldridge, J., & Neufeld, S. (2009). “The Graded Reader is Dead. Long Live the Electronic Reader”. The Reading Matrix, 9(2), 224-244.
  • Nation, I.S.P. (2001). Learning Vocabulary in Another Language. UK: CUP.
  • Nation, I.S.P. & Webb, S. (2011). “Content-Based Instruction and Vocabulary Learning”. In E. Hinkel (Ed.) Volume 2, Handbook of Research in Second Language Teaching and Learning. New York: Routledge.
  • Richards, J. C. (1985). The context of language teaching. UK: CUP.
  • Richards, J., & Rodgers, T. (2001). Approaches and Methods in Language Teaching (2nd ed.). Cambridge: Cambridge University Press.
  • Schmitt, N. (1997). “Vocabulary Learning Strategies”. In Schmitt, N. and McCarthy, M. (eds.) Vocabulary: Description, Acquisition, and Pedagogy. Cambridge: Cambridge University Press.
  • Snow, M. A., & Brinton, D. (1997). “The Content-Based Classroom: Perspectives on Integrating Language and Content”, White Plains, NY: Longman.
  • Snow, A. M., Met, M., Genesee, F. (1989). “A Conceptual Framework for the Integration of Language and Content in Second/foreign Language Instruction”. TESOL Quarterly, 23 (2), pp.201-217.
  • Stevick, E. (1971). Adapting and Writing Language Lessons, Washington D. C.: Foreign Service Institute.
  • Stryker, S. B., & Leaver, B. L. (Eds.). (1997b). Content-Based Instruction in Foreign Language Education: Models and Methods.Washington, D. C.: Georgetown University Press.
  • Wilkins, David A. (1972). Linguistics in Language Teaching. Cambridge, MA: MIT Press.
  • Yeniay, Z. D. (2008). Erken Yaşta Öğrenenler için Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde İçerik Odaklılık. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi: Sosyal Bilimler Enstitüsü.
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Banu İnan

Doğan Yüksel

Yayımlanma Tarihi 28 Temmuz 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 9 Sayı: 20

Kaynak Göster

APA İnan, B., & Yüksel, D. (2013). Hazırlık Sınıflarında Öğretilen Sözcük Bilgisi ve Bu Sözcük Bilgisinin Öğrencilerin Sonraki Akademik Yaşamlarındaki Kullanılabilirliği. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(20), 485-494.
AMA İnan B, Yüksel D. Hazırlık Sınıflarında Öğretilen Sözcük Bilgisi ve Bu Sözcük Bilgisinin Öğrencilerin Sonraki Akademik Yaşamlarındaki Kullanılabilirliği. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. Aralık 2013;9(20):485-494.
Chicago İnan, Banu, ve Doğan Yüksel. “Hazırlık Sınıflarında Öğretilen Sözcük Bilgisi Ve Bu Sözcük Bilgisinin Öğrencilerin Sonraki Akademik Yaşamlarındaki Kullanılabilirliği”. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 9, sy. 20 (Aralık 2013): 485-94.
EndNote İnan B, Yüksel D (01 Aralık 2013) Hazırlık Sınıflarında Öğretilen Sözcük Bilgisi ve Bu Sözcük Bilgisinin Öğrencilerin Sonraki Akademik Yaşamlarındaki Kullanılabilirliği. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 9 20 485–494.
IEEE B. İnan ve D. Yüksel, “Hazırlık Sınıflarında Öğretilen Sözcük Bilgisi ve Bu Sözcük Bilgisinin Öğrencilerin Sonraki Akademik Yaşamlarındaki Kullanılabilirliği”, Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, c. 9, sy. 20, ss. 485–494, 2013.
ISNAD İnan, Banu - Yüksel, Doğan. “Hazırlık Sınıflarında Öğretilen Sözcük Bilgisi Ve Bu Sözcük Bilgisinin Öğrencilerin Sonraki Akademik Yaşamlarındaki Kullanılabilirliği”. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 9/20 (Aralık 2013), 485-494.
JAMA İnan B, Yüksel D. Hazırlık Sınıflarında Öğretilen Sözcük Bilgisi ve Bu Sözcük Bilgisinin Öğrencilerin Sonraki Akademik Yaşamlarındaki Kullanılabilirliği. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2013;9:485–494.
MLA İnan, Banu ve Doğan Yüksel. “Hazırlık Sınıflarında Öğretilen Sözcük Bilgisi Ve Bu Sözcük Bilgisinin Öğrencilerin Sonraki Akademik Yaşamlarındaki Kullanılabilirliği”. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, c. 9, sy. 20, 2013, ss. 485-94.
Vancouver İnan B, Yüksel D. Hazırlık Sınıflarında Öğretilen Sözcük Bilgisi ve Bu Sözcük Bilgisinin Öğrencilerin Sonraki Akademik Yaşamlarındaki Kullanılabilirliği. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2013;9(20):485-94.

.