BibTex RIS Kaynak Göster

Türkiye Türkçesi Öğrenen Türkmenlerde Görülen Sesli Okuma Yanlışları ve Çözüm Önerileri / Oral Reading Mistakes Seen in Turkmen People Who Are Learning Turkey Turkish and Suggestions for Solutions

Yıl 2016, Cilt: 13 Sayı: 34, 0 - 0, 29.06.2016

Öz

Dil öğretimi dinleme, okuma, konuşma ve yazma becerilerinin geliştirilmesi ile mümkündür. Bu anlamda her bir becerinin üzerinde önemle durulmalı ve beceriye özgü etkinlikler yapılmalıdır. Yabancı dil öğreniminin ilk zamanlarında okuma yanlışlarının yapılması olağandır. Ancak bu yanlışların en kısa sürede düzeltilmesi gerekmektedir. Bu çalışmayla Türkiye’de dilimizi öğrenen Türkmen öğrencilerin sesli okuma hatalarını tespit etmek ve bu konuda çözüm önerileri geliştirmek amaçlanmıştır. Çalışmada Aksaray Üniversitesi’nde öğrenim görmekte olan dokuz Türkmen öğrencinin sesli okuma hatalarını tespit etmek amacıyla onlara bir metin verilmiş ve okumaları kayıt altına alınmıştır. Bu kayıtlar araştırmacılar tarafından dinlenmiş ve içerik analizi yapılarak hatalar belirlenmiştir. Bu hatalar ses yutumu, ekleme yaparak okuma, yanlış ses kullanımı ve benzeterek okuma başlıkları altında toplanmıştır. Her bir deneğin yaptığı okuma hataları tablolar halinde gösterilmiştir. Buna göre %50,9’la en fazla yapılan hata, yanlış harf kullanımıdır ve katılımcıların tamamı bu hatayı yapmıştır. %17,6 hata oranı ile ekleme yaparak okuma ikinci sıradadır ve katılımcıların %88,8’inde bu hata görülmektedir. Üçüncü sırada %12 ile ses yutumu hatası bulunmaktadır ve katılımcıların %88,8’i bu hatayı yapmıştır. Katılımcıların %33,3’ünün yaptığı benzeterek okuma %6,49 ile en az görülen hata türü olmuştur. 

Kaynakça

  • Akalın, H. (2007). Yetmiş Beş Yılda Türk Dil Kurumu. Türk Dili Dergisi, 667, 7-8.
  • Arslan, M. (2012). Tarihî Süreçte Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi-Öğrenimi Çalışmaları. KSÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 9(2), 175-177.
  • Göçer, A. & Moğul, S. (2011). Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi İle İlgili Çalışmalara Genel Bir Bakış. Turkish Studies, 6(3), 797-810.
  • Güngör, E. (2008). Çarlık döneminde Türkistan’da fikir akımları. Yüksek Lisans Tezi: Bişkek: Türkiye Manas Üniversitesi.
  • Nurlu, M. (2011). Fransa’da Türkçe Öğretimi. Ankara: Sarkaç Yayınları.
  • Özyürek, R. (2009). Türk Devlet ve Topluluklarından Türkiye Üniversitelerine Gelen Türk Soylu Yabancı Uyruklu Öğrencilerin Türkçe Öğreniminde Karşılaştıkları Sorunlar, Turkish Studies. 4(3), 1819-1862.
Yıl 2016, Cilt: 13 Sayı: 34, 0 - 0, 29.06.2016

Öz

Kaynakça

  • Akalın, H. (2007). Yetmiş Beş Yılda Türk Dil Kurumu. Türk Dili Dergisi, 667, 7-8.
  • Arslan, M. (2012). Tarihî Süreçte Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi-Öğrenimi Çalışmaları. KSÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 9(2), 175-177.
  • Göçer, A. & Moğul, S. (2011). Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi İle İlgili Çalışmalara Genel Bir Bakış. Turkish Studies, 6(3), 797-810.
  • Güngör, E. (2008). Çarlık döneminde Türkistan’da fikir akımları. Yüksek Lisans Tezi: Bişkek: Türkiye Manas Üniversitesi.
  • Nurlu, M. (2011). Fransa’da Türkçe Öğretimi. Ankara: Sarkaç Yayınları.
  • Özyürek, R. (2009). Türk Devlet ve Topluluklarından Türkiye Üniversitelerine Gelen Türk Soylu Yabancı Uyruklu Öğrencilerin Türkçe Öğreniminde Karşılaştıkları Sorunlar, Turkish Studies. 4(3), 1819-1862.
Toplam 6 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Neşe Özkan

Muammer Nurlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 29 Haziran 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 13 Sayı: 34

Kaynak Göster

APA Özkan, N., & Nurlu, M. (2016). Türkiye Türkçesi Öğrenen Türkmenlerde Görülen Sesli Okuma Yanlışları ve Çözüm Önerileri / Oral Reading Mistakes Seen in Turkmen People Who Are Learning Turkey Turkish and Suggestions for Solutions. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13(34).
AMA Özkan N, Nurlu M. Türkiye Türkçesi Öğrenen Türkmenlerde Görülen Sesli Okuma Yanlışları ve Çözüm Önerileri / Oral Reading Mistakes Seen in Turkmen People Who Are Learning Turkey Turkish and Suggestions for Solutions. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. Haziran 2016;13(34).
Chicago Özkan, Neşe, ve Muammer Nurlu. “Türkiye Türkçesi Öğrenen Türkmenlerde Görülen Sesli Okuma Yanlışları Ve Çözüm Önerileri / Oral Reading Mistakes Seen in Turkmen People Who Are Learning Turkey Turkish and Suggestions for Solutions”. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 13, sy. 34 (Haziran 2016).
EndNote Özkan N, Nurlu M (01 Haziran 2016) Türkiye Türkçesi Öğrenen Türkmenlerde Görülen Sesli Okuma Yanlışları ve Çözüm Önerileri / Oral Reading Mistakes Seen in Turkmen People Who Are Learning Turkey Turkish and Suggestions for Solutions. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 13 34
IEEE N. Özkan ve M. Nurlu, “Türkiye Türkçesi Öğrenen Türkmenlerde Görülen Sesli Okuma Yanlışları ve Çözüm Önerileri / Oral Reading Mistakes Seen in Turkmen People Who Are Learning Turkey Turkish and Suggestions for Solutions”, Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, c. 13, sy. 34, 2016.
ISNAD Özkan, Neşe - Nurlu, Muammer. “Türkiye Türkçesi Öğrenen Türkmenlerde Görülen Sesli Okuma Yanlışları Ve Çözüm Önerileri / Oral Reading Mistakes Seen in Turkmen People Who Are Learning Turkey Turkish and Suggestions for Solutions”. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 13/34 (Haziran 2016).
JAMA Özkan N, Nurlu M. Türkiye Türkçesi Öğrenen Türkmenlerde Görülen Sesli Okuma Yanlışları ve Çözüm Önerileri / Oral Reading Mistakes Seen in Turkmen People Who Are Learning Turkey Turkish and Suggestions for Solutions. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2016;13.
MLA Özkan, Neşe ve Muammer Nurlu. “Türkiye Türkçesi Öğrenen Türkmenlerde Görülen Sesli Okuma Yanlışları Ve Çözüm Önerileri / Oral Reading Mistakes Seen in Turkmen People Who Are Learning Turkey Turkish and Suggestions for Solutions”. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, c. 13, sy. 34, 2016.
Vancouver Özkan N, Nurlu M. Türkiye Türkçesi Öğrenen Türkmenlerde Görülen Sesli Okuma Yanlışları ve Çözüm Önerileri / Oral Reading Mistakes Seen in Turkmen People Who Are Learning Turkey Turkish and Suggestions for Solutions. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2016;13(34).

.