Özet
Ebeveynlerin okul öncesi eğitime katılım düzeylerine ilişkin algılarını ortaya çıkarmak ve algılarının çeşitli değişkenlere (ebeveynin rolü, medeni durum, gelir düzeyi, ebeveynin mesleği, ebeveynin çocuğuyla aktif biçimde ilgilenmek için ayırdığı sürenin ve çocuğun öğrenim gördüğü kurum türü) göre farklılaşma durumunun belirlemek amacıyla gerçekleştirilen çalışma ilişkisel tarama modelinde tasarlanmıştır. Çalışma Akdeniz bölgesindeki bir ilin alt, orta ve üst sosyo-ekonomik düzeyine göre belirlenen ilçelerindeki devlet ve özel okullarında okul öncesi eğitimine devam eden öğrencilerin ebeveynleriyle gerçekleştirilmiştir. Araştırmada tabakalı örnekleme yöntemiyle belirlenen 398 ebeveyne ulaşılmıştır. Araştırma verileri “aile katılım ölçeği” yardımıyla toplanmıştır. Verilerin analizi için normallik testleri gerçekleştirilmiştir. Normallik analizleri sonuçlarına göre, betimsel istatistikler, parametrik (tek yönlü varyans analizi) ve non-parametrik (mann whitney u testi, kruskal wallis h testi) test istatistikleri uygulanmıştır. Çalışma bulguları, ebeveynlerin okul öncesi eğitime katılım düzeylerinin yüksek olduğunu ve ebeveynin rolünün, medeni durumunun, gelir düzeyinin, mesleğinin, çocuğuyla aktif biçimde ilgilenmek için ayırdığı sürenin ve çocuğun öğrenim gördüğü kurum türünün ebeveynlerin okul öncesi eğitime katılım düzeylerinde farklılaşma yaratan değişkenler olduğunu göstermektedir.
Anahtar Kelimeler: Ebeveyn, okul öncesi eğitime katılım
PARENTS’ PERCEPTIONS ON THEIR INVOLVEMENT IN PRESCHOOL EDUCATION
Abstract
This study carried out to determine parents’ perceptions about their involvement in preschool education and the change of their perceptions as regards various variables (parents’ role, marital status, economic status, parents’ profession, time allocated to the care of child actively, school type, etc.) is designed in a relational survey model. The study is conducted with parents of students who participate in public/private preschool education instutitons which are chosen from low, middle and high socio-economical class and located in a city in Mediterreanan region. 398 parents chosen with stratified sampling method are involved in the study. Research data are collected via “Parent Involvement Scale”. Descriptive statistics, parametric (one way variance analysis) and nonparametric (mann whitney u test, kruskal wallis h test) test statistics have been conducted for data analysis. Findings of study reveal that the involvement level of parents in preschool education is high and the variables which lead to differences in involvement levels of parents in preschool education appear as “parents’ role, marital status, economic status, parents’ profession, time allocated to the care of child actively and type of institution child participates”.
Key Words: Parents, involvement in preschool education
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Eylül 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 13 Sayı: 35 |
.