Bu araştırmanın amacı yedi ilkeye göre düzenlenmiş bir eğitim
ortamında işbirlikli OYU yöntemi ve modellerin birlikte kullanılmasının
fiziksel ve kimyasal değişim kavramlarının anlaşılmasına etkisini belirlemektir.
Araştırmada ön test- son test uygulamalı yarı deneysel desen kullanılmıştır.
Araştırmanın örneklemini Erzurum şehir merkezindeki bir ortaokulun 6. sınıfında
öğrenim gören üç deney grubundan (ŞYİMG, N=19; ŞYİG, N=18 ve ŞİG, N=18) 55
öğrenci ile kırsal kesimdeki bir ortaokulun 6. sınıfında öğrenim gören üç deney
grubundan (KYİMG, N=24; KYİG, N=20; KİG, N=22) 66 öğrenci olmak üzere toplamda
121 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplamak amacıyla açık uçlu iki
çizim sorusundan oluşan Fiziksel ve Kimyasal Değişimler Testi (FKDT)
kullanılmıştır. FKDT’deki soruların geçerliği için uzman görüşüne başvurulmuş,
güvenirliği için puanlayıcı tutarlılığına bakılmıştır. Verilerin analizinde
tanımlayıcı istatistikler, bağımlı t- testi ve tek yönlü ANOVA yapılmıştır.
Ayrıca öğrenci çizimleri kavramsal olarak analiz edilmiştir. Bağımlı t testi
sonuçlarına göre model gruplarının her ikisi de (ŞYİMG ve KYİMG) son uygulamada
kavramsal anlamalarını arttırmıştır. Tek yönlü ANOVA sonuçlarına göre, hem
şehir merkezinde hem de kırsal kesimde model gruplarının diğer gruplardan
kavramsal olarak daha başarılı olduğu; şehir-kırsal karşılaştırmasına göre ise şehir
merkezindeki deney gruplarının kırsal kesime göre daha başarılı oldukları
görülmüştür. Ayrıca FKDT’nin kavramsal analizlerine göre tüm gruplarda çeşitli
yanılgılar belirlenmiştir.
Model işbirlikli öğrenme yedi ilke fiziksel ve kimyasal değişim kavramsal anlama
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 23 Ekim 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 14 Sayı: 39 |
.