Bu araştırmanın amacı, konservatuvar öğrencilerinin “sanat
eğitimi” kavramına yönelik düşüncelerini, metaforlar aracılığıyla nasıl ifade
ettiklerini ortaya koymaktır. Araştırmanın çalışma
grubunu, 2016-2017 eğitim öğretim döneminde Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi
Türk Musikisi Devlet Konservatuvarı’nda öğrenim gören 72 öğrenci
oluşturmaktadır. Katılımcılar, ses ve çalgı branşlarındaki lisans
öğrencileridir. Bu araştırma, var olan durumu belirlemeye yönelik olarak konservatuvar öğrencilerinin ‘sanat eğitimi’ kavramına
ilişkin algılarını, ürettikleri metaforlar yoluyla inceleyen olgu bilim
deseninde nitel bir araştırmadır. Araştırmaya
katılan öğrenciler kolay ulaşılabilir durum örnekleme yöntemiyle seçilmiş ve
gönüllü bütün öğrenciler çalışmaya dahil edilmiştir. Veri toplama aracı olarak,
araştırmacılar tarafından geliştirilen "Sanat
Eğitimine İlişkin Metafor Belirlemeye Yönelik Görüşme Formu" kullanılmıştır. Yarı
yapılandırılmış görüşme formunda öğrencilerden “Sanat eğitimi … gibidir, çünkü ...” Cümlesini iki parça halinde
tamamlamaları istenmiştir. Verilerin analizinde, nitel analiz yöntemlerinden
içerik analizi kullanılmıştır. Araştırmanın bulgularına göre toplam 52
farklı metafor üretilmiş ve üretilen bu metaforlar, ortak özellikleri ve sanat
eğitimi ile kurdukları ilişki bakımından 5 kategori altında toplanmıştır. Konservatuvar
öğrencilerinin sanat eğitimini, temel ihtiyaç
olması, yaratıcılığı desteklemesi, çaba gerektirmesi, hayatın bir parçası
olması, kişisel gelişim ve öğrenmeyi desteklemesi ve duyguların ifadesi olması
yönüyle ele aldıkları sonucuna ulaşılmıştır. Sanat eğitimine ilişkin üretilen
metaforlar arasında en çok tekrar edilenler ‘su’, ‘güneş’, ‘hayat’, ‘çocuk’,
‘keşif’ ve ‘ebeveynlik’ olmuştur. Akademik anlamda mesleki sanat eğitimi alan
bireylerde sanat eğitimine ilişkin algıların metaforik olarak
tespitinin, sanat eğitimine ilişkin imajın gözden geçirilmesi ve
yapılandırılmasına, bununla birlikte ihtiyaçların belirlenip, eğitsel
faaliyetlerin yönlendirilmesine katkı sağlayacağı düşünülmektedir.
The aim of this study is to
reveal how conservatory students express their thoughts on the concept of
"art education" through metaphors. The sample of the study is
composed of 72 students who are educated in Ankara Yıldırım Beyazıt University
Turkish Music State Conservatory in 2016-2017 academic year. The participants of
this study are undergraduate students in the branches of sound and music. This research is a qualitative
research was designed with a phenomenology approach, in which conservatory
students perceive the perceptions about 'art education' through the metaphors
they produce in order to determine the existing stuation. This study is a
qualitative research was designed with a phenomenology approach in order to
determine the present situation, in which investigate metaphorical perceptions
of conservatory students about 'art education' through the metaphors they
produce. The participants in the study were chosen through the method of
availability sampling and all the volunteers were included in the study. As a
data collection tool, "Interview Form for Investigate Metaphorical
Perceptions about Art Education" prepared by the researchers was used. In
the semi-structured interview form students were asked to complete the sentence
shaped in two parts which is "art education is like ... because ...".
In the analysis of the data, content analysis was employed from qualitative
analysis methods. According to the findings of this study, 52 different metaphors
were produced and these metaphors were grouped under five categories in terms
of their relationship with their common characteristics and art education. It
was concluded that conservatory students have dealt with art education as a
basic necessity, a support to creativity, a requirement for effort, being part
of life, a support to the personal development and learning, and being the
expression of emotions. Among the produced metaphors of art education, the most
frequent repeats have been 'water', 'sun', 'life', 'child', 'discovery' and
'parenting'. In the academic sense it is considered that metaphorical detection
of perceptions of art education in the individuals who receive vocational art
education will contribute to the visualization and structuring of the image
related to the art education, along with the identification of needs and
direction of educational activities.
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 14 Sayı: 40 |
.