Bu çalışmada fen bilgisi öğretmenleri, fen
bilgisi öğretmen adayları ve maarif müfettişlerinin fen öğretimi ve öğrenimine
dair inanışlarının karşılaştırılması amaçlanmıştır. Çalışma grubunu 80 maarif
müfettişi, 66 fen bilgisi öğretmeni ve fen bilgisi öğretmenliği dördüncü sınıf
programında yer alan 78 öğretmen adayından oluşan toplam 224 kişi
oluşturmuştur. Araştırmada “Fen Öğretimi
ve Öğrenimine Dair İnanışlar Anketi” ölçme aracı olarak kullanılmıştır. Elde
edilen veriler değerlendirildiğinde, fen bilgisi öğretmenlerinin maarif
müfettişleri ve fen bilgisi öğretmen adaylarına göre fen öğrenme, ders plan ve
uygulamaları, öğretmen ve öğrenme ortamı, fen programına dair inanışlarının
daha pozitif ve öğrenci merkezli olduğu tespit edilmiştir.
Fen öğretimi ve öğrenimi İnanışlar Maarif müfettişleri Fen bilgisi öğretmenleri ve öğretmen adayları
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Aralık 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 13 Sayı: 36 |
.