Problem
türlerinden önemli bir problem türü de standart olmayan dört işlem
problemleridir. Bu türden problemler önemli olmalarına rağmen, pek insan bu
türden problemlerin çözümlerinde sorunlar yaşamaktadır. Bu çalışmanın amacı,
ilköğretim matematik öğretmeni adaylarının standart olmayan problemlere
verdikleri gerçekçi olmayan yanıtların nedenlerini ve yaşanılan soruna yönelik
olarak çözüm önerilerini belirlemektir. 126 matematik öğretmen adayına 12 tane
standart olmayan dört işlem problemi verilmiş ve bunları çözmeleri istenmiştir.
Daha sonra bu öğretmen adayları arasından bu türden problemlere gerçekçi
yanıtlar veremeyen 12 gönüllü öğretmen adayı ile de klinik görüşmeler
gerçekleştirilmiştir. Araştırmadan elde edilen sonuçlara bakıldığında, okul
kültürü, problem durumunu yorumlama, problem çözme etkinlikleri ile ilgili
algı, matematiğe olan inanç, önceki deneyim ve Türkiye’deki sınav sistemi gibi
nedenlerden dolayı standart olmayan dört işlem problemlerine gerçekçi olmayan
yanıtlar verildiği belirlenmiştir. Sonuçlara bakıldığında gerçekçi problem
çözememe nedenlerinin doğrudan problem çözme ile ilgili nedenler ve doğrudan
problem çözme ile ilgili olmayan nedenler olduğu göze çarpmaktadır.
İlköğretim matematik öğretmen adayı problem çözme standart olmayan dört işlem problemi
Non-standard
word problems are very imporatant mathematical problems. Although its
importance many people have issues about that kind of problems. In this study
it was aimed to find out the reasons of future mathematics teacher students
unrealistic solutions in solving non-standard word problems and their
suggestions for overcoming this issue. A paper-pencil test consisting of 12
non-standard problems were implemented 126 pre-service primary school
mathematics teachers and based on their solutions, after main data collection
task-based interviews were conducted with 12 teacher trainees volunteered.
According to the findings of the study culture of schooling, interpretation of
problem situation, perceptions of problem solving activities, beliefs in
mathematics, previous experience and Turkish exam system were found to be the main
reasons for not excluding reality while solving non-standard word problems. According
to results of the study it can be concluded that the reasons for unrealistic
solutions were related problem solving process and not related problem solving
process.
Pre-service primary school mathematics teacher problem solving nonstandard word problem
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 14 Sayı: 37 |
.