Bu araştırmada, lider-üye (okul yöneticisi-öğretmen)
etkileşimi ile yöneticiden duyulan memnuniyet arasındaki ilişkinin incelenmesi
amaçlanmaktadır. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden, korelasyonel desen
kullanılmıştır. Hatay ilinde bulunan okullar, araştırmanın evrenini
oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi 241 öğretmenden oluşmaktadır. Veriler;
“Kişisel Bilgi Formu”, okul yöneticisi-öğretmen arasındaki etkileşim düzeyini
ölçmek için “Lider-Üye Etkileşim Ölçeği” ve yöneticiden duyulan memnuniyet düzeyini
ölçmek için “Okul Yöneticisinden Duyulan Memnuniyet Ölçeği” kullanılmıştır.
Araştırma verileri; betimsel analizler, korelasyon, basit regresyon ve çoklu
regresyon analizleri kullanılarak çözümlenmiştir. Korelasyon matrisindeki
ilişkilere bakıldığında, lider-üye etkileşimi ve alt boyutlarının (etki,
bağlılık, katkı, profesyonel saygı) yöneticiden duyulan memnuniyet ile ilişkili
olduğu görülmektedir. Regresyon analizi sonuçlarına göre; lider-üye etkileşimi
ve lider-üye etkileşiminin katkı ve saygı alt boyutları, okul yöneticisinden
duyulan memnuniyeti istatistiki açıdan anlamlı olarak yordamaktadır. Lider-üye
etkileşiminin etki ve bağlılık alt boyutlarının, yöneticiden duyulan
memnuniyeti istatistiki açıdan anlamlı olarak yordamadığı tespit edilmiştir.
Öğretmenlerin yöneticilerinden memnuniyet hissetmelerini sağlamak için okul
yöneticileri ile aralarındaki çift yönlü ilişkinin kaliteli olması gerekli
görülmektedir.
Lider-üye etkileşimi yöneticiden duyulan memnuniyet okul yöneticisi öğretmen
In this study, it has been aimed to probe the
relationship between leader-member (school administrator-teacher) interaction
and satisfaction with administrator. The correlation model, which is a
quantitative research method, has been used in this research. The schools in
Hatay province have formed the research universe of this study. The sample of
this research consists of 241 teachers. Data; “Personal Information Form”,
“Leader-Member Interaction Scale” to measure the level of interaction between
school administrator-teachers, “Satisfaction with School Admininstrator Scale”
to measure the level of satisfaction with school administrator have been utilized
for. Research data have been construed by using descriptive analyzes,
correlation, simple regression and multiple regression analyzes. When looking
at the relationships in the correlation matrix, it has been seen that
leader-member interaction and its sub-dimensions (effect, loyalty,
contribution, professional respect) are interrelated to satisfaction with
principal. According to regression analysis outcomes, leader-member interaction
and its contribution and respect sub-dimensions can statically significantly
predict the satisfaction with school administrator. It has been determined that
effect and loyalty sub-dimensions of leader-member interaction cannot
statically significantly predict satisfaction with administrator. In order to make teachers feel satisfied with
their administrators, it has been considered necessary that the bidirectional
relationship with school administrators be high quality.
Leader-member interaction satisfaction with administrator school administrator teacher
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 23 Nisan 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 17 Sayı: 45 |
.