Bu çalışmada, okul sporlarının değerini
ortaya koyabilecek bir ölçek geliştirmek amaçlanmıştır. Okul sporları, sporun müsabaka özelliğini ve
beden eğitiminin, eğitimsel özelliğinin aynı anda içinde bulundurmaktadır. Bu
tür aktiviteler takım ruhunun ve sportmenliğin gelişmesine, öz güvenin ve öz
düzenlemenin artmasına olanak tanımaktadır. Bu çalışma, Sivas, Kayseri,
Malatya, Samsun ve Gaziantep illerinde görev yapan 548 beden eğitimi öğretmeni
ve 171 okul yöneticisi olmak üzere toplamda 719 kişiden oluşmaktadır. Ölçeğin yapı geçerliliği kapsamında; ölçme
aracına SPSS 23’te açımlayıcı (AFA) ve AMOS programında doğrulayıcı faktör
analizi (DFA) uygulanmıştır. Kaiser-Meyer-Olkin
(KMO) değeri 0,946 bulunmuş ve örnek büyüklüğünün yeterliği
olduğu ortaya konulmuştur.
Ölçeğin geçerliğine ilişkin yapılan faktör analizi sonucunda 2 faktörden oluşan
18 maddelik ölçek elde edilmiştir. Yapılan güvenirlik analizi sonucunda ise
Cronbach Alpha katsayısı 0.929 olarak hesaplanmıştır. “Okul
Sporlarına Karşı Tutum Ölçeği” beden eğitimi öğretmenleri ve okul
yöneticilerinin okul sporlarına karşı tutumunu ölçebilecek geçerli ve güvenilir
bir veri toplama aracı olduğu söylenebilir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ekim 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 17 Sayı: 46 |
.