This study aimed to investigate postgraduate theses on visual perception skills in pre-school period, which were conducted in Turkey and abroad. Document analysis method was used. Postgraduate theses that were conducted between October 2020 and January 2010 were considered as documents. The keywords related to visual perception and its components were searched through Higher Education Council (YÖK) National Thesis Center for national studies and through ProQuest Dissertations & Theses Global and EBSCO Open Dissertations databases for international studies. Thus, 27 national and 19 international studies were reached. According to findings, while there were more postgraduate theses on direct visual perception skills in Turkey, there were more postgraduate theses abroad on visual motor integration skills. Besides, it was found that the number of postgraduate theses on the components of visual perception skills was more limited in Turkey when compared to international studies; that more MA thesis were available in Turkey while more PhD dissertations were conducted abroad regarding visual perception skills.
Visual perception visual motor integration pre-school period visual perception skills in pre-school period
Araştırma, okul öncesi dönem görsel algı becerilerine ilişkin yurt içi ve yurt dışında yapılan lisansüstü tezlerin incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmada doküman incelemesi yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada, 2010 Ocak-2020 Ekim tarihleri arasında yapılan lisansüstü tezler doküman olarak kabul edilmiştir. Yurt içinde yapılan lisansüstü tezlere Yüksek Öğretim Kurulu Başkanlığı (YÖK) Ulusal Tez Merkezi, yurt dışında yapılan lisansüstü tezlere ise ProQuest Dissertations & Theses Global ve EBSCO Open Dissertations veri tabanlarından araştırmanın amacıyla ilişkisi düşünülerek belirlenen görsel algı ve bileşenlerine ilişkin anahtar sözcüklerle arama yapılarak ulaşılmıştır. Bu doğrultuda, yurt içinde yapılan 27, yurt dışında yapılan 19 lisansüstü tez araştırma kapsamına alınmıştır. Araştırmanın sonucunda, yurt içinde doğrudan görsel algı becerilerine yönelik tez çalışmaları daha fazla iken yurt dışında görsel motor entegrasyon becerisine ilişkin tez çalışmalarının daha fazla olduğu; görsel algı becerileri bileşenlerine ilişkin lisansüstü tezlerin yurt dışına göre yurt içinde daha sınırlı olduğu; görsel algı becerilerine yönelik yurt içinde daha çok yüksek lisans tez çalışması, yurt dışında ise daha çok doktora tez çalışmasının yapıldığı görülmüştür.
Görsel algı görsel motor entegrasyon okul öncesi dönem okul öncesi dönem görsel algı becerileri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Temmuz 2021 |
Gönderilme Tarihi | 4 Ocak 2021 |
Kabul Tarihi | 26 Ocak 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 3 Sayı: 2 |