Toplumların sahip olduğu bellek her daim bir mekân üzerinden inşa edilmiş ve sonraki nesle aktarılmıştır. Bu mekânlar bazen bir anıt, bir meydan olurken, bazen de bir müze olarak karşımıza çıkmaktadır. Müzeler tarihin, tarihî eserlerin korunması gibi geleneksel rollerine ek olarak, günümüzde toplumsal hafızanın yeniden yaratılması gibi yeni roller de üstlenmiştir. Çalışmanın amacı, müzelerin geçmişi yeniden sunarak bugünün gerçekliğini nasıl şekillendirdiğini göstermektir. Bu gayeyle ele alınan bu çalışma üç kısımdan oluşmaktadır. İlk kısımda, toplumsal hafızanın ne olduğu ve mekân inşa etme noktasında ne tür bir işleve sahip olduğu üzerine tartışmalara yer verilmiştir. İkinci kısımda, toplumsal hafızanın kök saldığı mekân olgusu üzerine bir tartışma yapılmıştır. Mekânın kimlik yaratma, tarih oluşturma ve gelenek icat etmedeki yeri açıklanmıştır. Üçüncü kısımda ise hafıza mekânlarından biri olan müzelerin, toplumsal ve kültürel normların yeniden üretilmesindeki rolü üzerine bir inceleme yapılmıştır
The memory of societies has always been built over space and transferred to the next generation. These spaces sometimes appear as monuments, squares, or museums. In addition to their traditional roles in preserving history and historical artifacts, museums have taken on new roles, such as the re-creation of social memory. The aim of this paper is to show how museums shape today’s reality by re-presenting the past. The paper consists of three parts. First, discussions on what social memory is and what kinds of functions it has in building space are presented. Second, the phenomenon of social memory taking root in space is explored. The roles of space in creating identity, making history, and inventing tradition are explained. Third, analysis of the role of museums as places of memory in the reproduction of social and cultural norms is undertaken.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 31 Mayıs 2022 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mayıs 2022 |
Gönderilme Tarihi | 29 Mart 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Sayı: 25 |