Toplumların yaşam koşulları ve beklentileriyle birlikte kentsel talepleri de değişim ve gelişim göstermektedir. Bu gelişimin sonuçlarından biri olarak da, kentsel hak kavramı gündeme gelmiştir. Kamusal hizmetlerin toplumun tamamına ulaşarak herkesin ihtiyaçlarına cevap verecek şekilde eşit ve adil biçimde sunulması, kentsel hakların başat tartışma alanı olmuştur.
2000’li yıllardan itibaren stratejik planlama, özel sektörün yanı sıra kamu yönetiminde de uygulanmaya başlamıştır. 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunuyla birlikte kamu kurumlarına 5 yıllık periyodlarla stratejik plan yapma zorunluluğu getirilmiştir. Kurum/Kuruluşun ulaşmayı arzu ettiği nokta olan vizyon, stratejik planlamayı ortaya çıkaran temel unsur olmuştur. Kısa vadeli vizyon belirlemek yerine, daha uzun vadeli vizyonların ortaya konulması, vizyona ulaşmada birtakım güçlükleri barındırmakla birlikte daha etkin ve etkili politikaların ortaya çıkmasını sağlamaktadır. Dünya’daki iyi uygulama örneklerine bakıldığında; uzun vadeli kent vizyonlarının belirlenerek politikaları oluşturmanın, kentsel yaşam kalitesi ve kentsel hakları olumlu yönde etkilediği görülmüştür.
Büyükçekmece’nin mevcut ihtiyaç ve beklentilerinin kentliler tarafından belirlenmesiyle, yine kentliler tarafından ortaya çıkan 2050 Büyükçekmece Vizyonu, 5 yıllık periyodlarla hazırlanan Büyükçekmece Belediyesi Stratejik Planlarına çatı olmakla birlikte birbiriyle daha uyumlu stratejik planların hazırlanması, kamu kaynaklarının etkin ve verimli bir biçimde kullanılmasına olanak sağlayacaktır. 2050 Büyükçekmece Vizyonuyla ayrıca; kamu kurumları ve çeşitli paydaşlar ile kentliler arasında yeni diyalog kanallarının sağlanması, ortaya çıkan görüşler ve bilimsel ilkeler doğrultusunda yaklaşık 30 yıllık kent vizyonunun oluşturularak mekânsal planlamanın şekillendirilmesi hedeflenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Kamu Yönetimi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Haziran 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 18 Sayı: 39 |