Bu çalışmanın amacı, IC Çeşme Marina içerisindeki yatların yanaşma ve kalkış manevraları sırasında ortaya çıkan karbon salım miktarlarını hesaplamayı amaçlamaktadır. Bu çalışmayı gerçekleştirmek için Çeşme marinadan yatların bir yıllık giriş-çıkış verileri, boyut ve makine bilgileri alınmıştır. Marinada yatların 3 knot hızla giriş çıkış kuralına uydukları varsayılmış, buna göre yakıt tüketimleri, makine yükü ve salım hesaplamaları yapılmıştır. Liman sahasından çıktıktan sonra da MCR’de gittikleri kabulü yapılmıştır. Ayrıca teorik hesaplar Çeşme marinadaki 3 millik alanı kapsayacak şekilde gerçekleştirilmiştir. 2017 yılı içerisinde yatların Çeşme marinada yaptıkları CO2 gazı salım miktarı hesaplanmış ve sonuç bölümünde bu miktarı azaltmak için yapılabilecek çalışmalara değinilmiştir. Hesaplar yapılırken 1,2 km’lik alan marina sahası olarak alınmış, geri kalan 4,3 km ise açık deniz bölgesi olarak adlandırılmıştır. Marina sahasında 6423,69 kg, açık denizde 10352,24 kg olmak üzere toplam 16775,94 kg ortalama karbon salımı gerçekleştiği hesaplanmıştır. Bu çalışma, Çeşme marina sahası içerisindeki yatlardan kaynaklanan egzoz salım envanterini ortaya koymaktadır. Salım değerlerinin düşürülebilmesi için yatlarda yenilenebilir enerji kullanımının yaygınlaşması gerekliliği gösterilmiştir.
Emisyon yakıt tüketimi marina gemi makineleri işletme mühendisliği
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Deniz Mühendisliği (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ocak 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 3 Sayı: 1 |