Bu araştırma, sigortacılık ve bankacılık sektörlerinde çalışanların dijitalleşme yetkinlikleri ve tutumlarındaki farklılıkları incelemeyi amaçlamaktadır. 2024 yılı Aralık ayında, İstanbul’daki sigortacılık ve bankacılık sektöründe faaliyet gösteren 212 çalışanla yapılan online anket aracılığıyla veri toplanmıştır. Veriler, SPSS 21 ve SPSS AMOS 21 yazılımları kullanılarak analiz edilmiştir. Güvenirlik testleri için Cronbach alfa katsayısı, yapısal eşitlik modellemesi için Doğrulayıcı Faktör Analizi, ve araştırma amacına yönelik parametrik ve parametrik olmayan testler kullanılmıştır. Araştırma bulguları, sektördeki çalışanların dijital yetkinlik ve uyum algılarının genel olarak yüksek, dijital kaygılarının ise düşük olduğunu ortaya koymuştur. Eğitim seviyesi ve gelir düzeyinin, çalışanların dijital yetkinlik algılarını belirleyen en önemli faktörler arasında yer aldığı bulunmuştur. Daha yüksek eğitim ve gelir seviyelerine sahip bireylerin dijital yetkinlikleri ve uyum algıları daha güçlüdür. Ayrıca, internet kullanım süresinin artmasıyla dijital yetkinliklerin ve uyum algılarının yükseldiği, dijital kaygının ise azaldığı gözlemlenmiştir. Bu bulgular, dijitalleşme süreçlerinde eğitim fırsatlarının ve dijital erişim olanaklarının arttırılmasının, çalışanların teknolojik adaptasyonunu hızlandırarak sektördeki dijital dönüşümü olumlu yönde etkileyeceğini göstermektedir. Sigortacılık ve bankacılık sektörlerinde dijitalleşmenin daha etkin bir şekilde hayata geçebilmesi için bu tür stratejilerin benimsenmesi gerektiği vurgulanmaktadır.
This research aims to examine the differences in digitalization competencies and attitudes of employees in the insurance and banking sectors. Data were collected through an online survey conducted with 212 employees operating in the insurance and banking sectors in Istanbul in December 2024. The data were analyzed using SPSS 21 and SPSS AMOS 21 software. Cronbach's alpha coefficient was used for reliability tests, Confirmatory Factor Analysis for structural equation modeling, and parametric and nonparametric tests for the purpose of the research. The research findings revealed that the digital competence and adaptation perceptions of employees in the sector were generally high, while their digital anxiety was low. It was found that the level of education and income were among the most important factors determining the digital competence perceptions of employees. Individuals with higher education and income levels have stronger digital competencies and adaptation perceptions. In addition, it was observed that digital competence and adaptation perceptions increased with the increase in internet usage time, while digital anxiety decreased. These findings show that increasing educational opportunities and digital access opportunities in digitalization processes will positively affect the digital transformation in the sector by accelerating the technological adaptation of employees. It is emphasized that such strategies should be adopted in order for digitalization to be implemented more effectively in the insurance and banking sectors.
Digitalization Competence Digital Competence Employee Attitudes
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Yönetim ve Organizasyon Eğitimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 20 Mart 2025 |
Yayımlanma Tarihi | 19 Mart 2025 |
Gönderilme Tarihi | 19 Şubat 2025 |
Kabul Tarihi | 15 Mart 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 6 Sayı: 1 |