Araştırmanın amacı Abu Dhabi’de öğrenim gören öğretmen adaylarının bilimsel epistemolojik inançlarının, bilimsel bilginin doğasına yönelik görüşlerinin ve bilimsel tutumlarının nasıl olduğunun belirlenmesidir. Araştırma tarama modelinde olup, 2013-2014 öğretim yılında gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya Abu Dhabi’deki bir devlet üniversitesinde öğrenim gören 27 kız öğretmen adayı katılmıştır. Araştırmaya katılan öğretmen adayları basit seçkisiz öğretim yöntemi ile seçilmiştir. Araştırma verileri bilimsel epistemolojik inançlar ölçeği, bilimsel bilginin doğası ölçeği, bilimsel profil anketi ve bilimsel tutum ölçeği ile toplanmıştır. Verilerin analizi SPSS 17.0 paket programıyla yapılmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre öğretmen adaylarının epistemolojik inançlar açısından geleneksel bilim ve fen eğitimi anlayışına sahip oldukları tespit edilmiştir. Öğretmen adaylarının bilimsel bilginin doğasına ilişkin görüşleri ise “iyi” düzeydedir. Bu sonucun yanı sıra öğretmen adaylarının görüşlerinde farklı çelişkilerin yer aldığı görülmektedir. Araştırmada öğretmen adaylarının bilimsel tutumları ise orta düzeydedir. Araştırmadan elde edilen sonuçlar öğretmen adaylarının epistemolojik inançlarının, bilimsel bilginin doğasına ilişkin görüşlerinin ve bilimsel tutumlarının geliştirilebileceğine ilişkin veriler ortaya koymaktadır.
Anahtar Kelimeler: Bilimsel epistemolojik inanç, bilimsel bilginin doğası, bilimsel tutum, bilimsel okuryazarlık, öğretmen adayı
Bölüm | Makaleler - Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 3 Sayı: 2 |