Uzaktan yönetim, yeni teknolojiler olarak dijital örgütlerin yükselişi ve yönü ile
yakından ilişkilidir ve okullar da bu kapsamdaki örgütlerdir. Bu değişim sonucunda,
okullarda yapılan en temel iş olan öğretimsel ve yönetsel eylemlerde paydaşlarla bir
araya gelme ve iletişim kurma şekli gözle görülür şekilde farklılaşmıştır. Uzaktan
çalışma süresinin artması ve yaygınlaşması ile, bu süreçten birinci derecede etkilenen
insan faktörü ve iş yapma biçimlerindeki farklılaşmalar örgütlerin amaçlarına
ulaşmalarında dikkatle incelemeleri gereken bir konu haline gelmiştir. Türkiye ve diğer
ülkeler Covid 19 pandemisi nedeniyle zorunlu olarak uzaktan eğitime geçmiş ve bu
geçişle okulların işlevinde ve derslerin kazanımlarında bir değişiklik olmamakla birlikte
öğrencilerin, öğretmenlerin, yöneticilerin ayrı ayrı mekanlarda aynı amaç için
bulunmaları iş yapma şekillerinde esas değişimi yaratmıştır. Öğretmenler ve öğrenciler
sanal okul ortamlarındayken, her iki öğeden de beklenilen yeterlikler değişmiştir. Yeni
çalışma ve ders işleme şekilleri beraberinde yönetsel süreçleri farklı şekilde uygulamayı
zorunlu kılmaktadır. Özelikle sistemin devamı ve eğitsel etkinliklerin niteliği açısından
yönetim, kilit noktada yer almaktadır ve bu süreçte uzaktan yönetimin nasıl olması
gerektiği, değişen rol ve sorumluluklar ile yönetim ilkelerinin tekrar ele alınması
gereksinimi doğmuştur. Bu nedenle araştırmanın amacı, eğitimin (okulların) uzaktan
yönetiminde dikkate alınması gereken noktaları ayrıntılı bir şekilde ele almak ve
uzaktan yönetimin nasıl olması gerektiği konusunda önerilerde bulunmaktır.
Distance management is closely related to the rise and direction of digital organizations
as new technologies, and schools are organizations in this context. As a result of this
change, the way of meeting and communicating with stakeholders in educational and
administrative actions, which is the most basic work done in schools, has visibly
differentiated. With the increase and prevalence of distance working time, the human
factor that is primarily affected by this process and the differentiation in the way of
doing business has become a subject that organizations should carefully examine in
order to reach their goals. Turkey and other countries have compulsory distance
education due to the Covid 19 pandemic, and with this transition, there has been no
change in the function of schools and the achievements of the courses, but the fact that
students, teachers and administrators are present in separate places for the same
purpose has created a fundamental change in the way of working. While teachers and
students were in virtual school environments, the expected competencies from both
items changed. The new ways of studying and teaching made it compulsory to apply
administrative processes differently. Especially in terms of the continuity of the system
and the quality of educational activities, management is at the key point and and there
is a need to reconsider how distance management should be, changing roles and
responsibilities and management principles in this process. For this reason, the purpose
of this research is to deal with the points that should be taken into consideration in the
distance management of schools in detail and to give suggestions on how distance
management should be.
Distance management distance education virtual school pandemic.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler - Articles |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Kasım 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 9 Sayı: 2 |