Bu çalışmanın amacı madde ve doğası konu alanının öğretiminde kullanılan en yaygın yöntem ve yaklaşımların akademik başarı üzerindeki inceleyerek belirleyerek etki büyüklüğü en fazla olan yöntem ve yaklaşımı belirlemektir. Bu amaçla 2000-2020 yılları arasında Türkiye’de yürütülmüş ve içerme ölçütlerini karşılayan 38 deneysel çalışma meta-analiz yöntemiyle incelenmiştir. Bireysel çalışmaların etki büyüklükleri için Hedges g indeksi kullanılmıştır. Genel etki büyüklüğünü hesaplamak için bireysel çalışmaların etki büyüklükleri rastgele etkiler modeli ile birleştirilmiştir. Yapılan meta-analiz sonucunda genel etki büyüklüğünün orta düzeyde (g=0.754) ve anlamlı (p<.05) olarak belirlenmiştir. Etki büyüklükleri arasındaki varyansın anlamlılığını belirlemek amacıyla yapılan heterojenlik testi anlamlı (p<.05) çıkmıştır. Varyansın kaynağını belirlemek için yöntem ve yaklaşım, öğretim kademesi ve yayın türüne göre kategorik moderatör analizi yapılmıştır. Bu test sonucunda yöntem çeşidinin anlamlı bir moderatör olduğu öğretim kademesi ve yayın türünün anlamlı olmadığı belirlenmiştir. Deneysel işlemin uygulama süresinin etki büyüklüklerinin anlamlı bir yordayıcısı olup olmadığını belirlemek için yapılan meta-regresyon sonucunda uygulama süresinin anlamlı bir yordayıcı olmadığı (p<.05) belirlenmiştir.
Akademik başarı madde ve doğası meta-analiz meta-regresyon moderatör analizi
The aim of this study is to determine the methods and approaches that have the greatest impact by examining the most common methods and approaches used in the teaching of the subject area of matter and its nature on academic success. For this purpose, 38 experimental studies that met the inclusion criteria and were conducted in Turkey between dec000 and 2020 were examined by meta-analysis method. The Hedges g index was used for the effect sizes of individual studies. In order to calculate the overall effect size, the effect sizes of individual studies were combined with a random effects model. As a result of the meta-analysis, the overall effect size was found to be moderate (g=0.754) and significant (p<.05) is designated as. In order to determine the significance of the variance between the effect sizes, the heterogeneity test was performed decisively (p<.05) has come out. In order to determine the source of the variance, categorical moderator analysis was performed according to the method and approach, level of instruction and type of publication. As a result of this test, it was determined that the type of method is a significant moderator, the level of teaching and the type of publication are not significant. As a result of meta-regression performed to determine whether the application time of the experimental process is a significant predictor of the effect sizes, the application time is not a significant predictor (p<.05) has been determined.
Academic achievement substance and its nature meta-analysis meta-regression moderator analysis
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler - Articles |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 10 Sayı: 1 |