Bu araştırmanın amacı muhasebe bürolarının kalite geliştirme çabalarında önemli olan kalite boyutlarının önem derecesini ve bir bütün olarak algılanan kalitenin müşteri memnuniyetine etkisini gösteren bir model geliştirmek ve bunu test etmektir. Bu amaçla Trabzon’da faaliyet gösteren muhasebe bürolarının müşterileri durumundaki küçük ve orta ölçekli firmalardan basit tesadüfi örnekleme metoduyla belirlenen örnek kütleye bir anket uygulanmıştır. Anket verilerinin analizinde ve girilmesinde SPSS 13 ve modelin testinde AMOS 4 paket programları kullanılmıştır. Araştırma sonucunda güvence boyutunun algılanan kaliteyi en fazla etkileyen faktör olduğu bunu sırasıyla fiziki görünüm, heveslilik, güvenlilik ve empati faktörlerinin izlediği bulunmuştur. Ayrıca algılanan kalitenin müşteri tatminini önemli derecede belirlediği sonucu ortaya çıkmıştır.
The objective of this study is to establish a model which indicates the priority rank of the quality dimensions, very crucial while quality development facilities take place in accounting bureaus. In addition to establishing a model, the second objective of the study is to testing the validity of the model. With this objective, a questionnaire is applied to the companies, chosen with random sampling method through small and medium sized companies, which are the clients of accounting bureaus in Trabzon. SPSS 13 and AMOS 4 packaged softwares are respectively used in data entrance-analyze and model testing processes. As the result of study, it is found that trust dimension is the most effective factor on perceived quality. Furthermore; physical appearance, enthusiasm, safeness and empathy factors respectively follows trust dimension. Moreover, perceived quality significantly determines client satisfaction is revealed result is revealed.
Diğer ID | JA22AV86KV |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 2006 |
Gönderilme Tarihi | 1 Temmuz 2006 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2006 Sayı: 31 |