Bu çalışmada COVİD 19 salgınının yaratmış olduğu kriz döneminde özellikle muhasebe eğitiminde,
uzaktan eğitim sisteminin yaratmış olduğu yeni eğitim şeklinin güçlü yönleri, zayıf yönleri, fırsatları ve
tehditlerini (SWOT analizi) tespit etmek amacı bulunmaktadır. Bu amaç doğrultusunda, Adıyaman
Üniversitesinde öğrenim gören İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi ve Sosyal Bilimler MYO İşletme ve Kooperatif
Programlarında muhasebe dersi alan 406 öğrenci üzerinde bir anket uygulaması yapılarak elde edilen veriler
üzerinde SWOT analizi ve SPSS 15 programı ile “t testi”, “Anova testi” analizi yapılmıştır. Katılımcıların
cinsiyet, program türü, yaşadıkları yer, dersteki başarı düzeyleri, eğitime katılım sağladıkları teknoloji türüne
göre güçlü, zayıf, fırsat ve tehdit boyutlarında yer alan ifadelere katılımlarında farklılıklar tespit edilmiştir. Açık
uçlu soru ile elde edilen veriler doğrultusunda ise, öğrencilerin uzaktan muhasebe derslerindeki eğitim sistemine
yönelik görüşlerine ve önerilerine yer verilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 4 Ekim 2021 |
Gönderilme Tarihi | 15 Mayıs 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Sayı: 92 |