Bu çalışmanın amacı, Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi akademik personelinin
davranışsal önyargıları ile finansal okuryazarlık düzeyleri arasındaki ilişkiyi tespit
etmektir. Ayrıca örneklemde yer alan üniversitenin fakülte, yüksekokul ve meslek
yüksekokullarında görevli akademik personelin davranışsal önyargıları ile finansal
okuryazarlık düzeylerinin benzer ve farklı noktalarının neler olduğunu ortaya
koymaktadır. Bunlara ek olarak, akademik personelin cinsiyet, unvan ve gelir
durumu gibi demografik özellikleri ile davranışsal önyargıları ve finansal
okuryazarlık düzeyleri arasındaki ilişkiyi tespit etmek amaçlanmıştır. Bu amaç
doğrultusunda, Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi akademik personeline online
anket uygulanmıştır. Anketler üniversitenin tüm akademik personeline
yönlendirilmiş olup 379 katılımcıya ulaşılmıştır. Uygulanan anket ile elde edilen
veriler SPSS paket programı ile analiz edilmiştir. Yapılan analiz sonuçlarına göre
ankete katılan akademik personelin yüksek düzeyde finansal okuryazar olmasına
rağmen yine de orta düzeyde davranışsal önyargıların etkisi altında kaldığı tespit
edilmiştir. Akademisyenlerin davranışsal önyargıları ile finansal okuryazarlık
düzeyi arasında pozitif yönlü ve çok zayıf bir ilişki tespit edilmiş olup
akademisyenlerin finansal okuryazarlık düzeyleri davranışsal önyargılarını %21,3
oranında etkilediği sonucuna ulaşılmıştır.
Davranışsal Finans Finansal Okuryazarlık Davranışsal Önyargılar Finansal Okuryazarlık Boyutları
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Finans |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2022 |
Gönderilme Tarihi | 20 Ağustos 2022 |
Kabul Tarihi | 20 Eylül 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 |