Bu çalışmada, büro mobilyası üretimi yapan
işletmelerde üretim sürecinde karşılaşılan sorunların tespit edilmesi ve bu
sorunlara yönelik çözüm önerilerinin geliştirilmesi amaçlanmıştır. Bu amaca
uygun olarak, Türkiye’nin farklı illerinde faaliyet gösteren küçük, orta ve
büyük ölçekli işletmeler arasından tesadüfi yöntem ile seçilen 50 adet
işletmenin sorumlularına anket uygulaması yapılmıştır. Uygulanan anket,
işletmelerin mevcut yapısal ve hukuki özelliklerini, üretim ve pazarlamaya
yönelik sorunlarını belirlemeyi amaçlayan sorulardan oluşmaktadır. Ankete
verilen cevapların frekans sayıları ve yüzdelik değerleri hesaplanmıştır.
Ayrıca, bağımlı değişkenler kapsamında, firmaların ölçek büyüklüğü gibi
bağımsız değişkenler arasındaki ilişkiler Ki Kare ve Tekli Varyans Analizi
(ANOVA) ile test edilmiştir. Elde edilen sonuçlara göre, müşterilerinin %52’isi
mülkiyet sahipleri oluşturmaktadır. Büro mobilyası üretimindeki en büyük zorluk
kalifiye personel yetersizliğidir. Üretimini yapılan ürünler ile ilgili müşterilerin
%46’sından şikâyet almaktadır. Araştırma kapsamına alınan işletmelerin %30’unun
lojistik, %18’inin önceden belirlenen tarihte ürün teslimi yapamamak, %24’ünün
tüketicinin bilinçsiz olması ve %28’inin ise teslimattan sonra ürün bedelinin
tahsilatının yapılamaması gibi sorunlar ile karşılaştığı tespit edilmiştir.
This study aims to identify the problems encountered in production lines for office furniture manufacturers and gives suggestions to the problems. For this response, a questionnaire was designed and conducted with directors or owners of 50 office furniture manufacturers of small, medium and large scale size enterprises which were randomly selected from different cities. The questionnaire aims to focus on identifying the fundamental obstacles for production, marketing, sales and law. The data from questionnaire was calculated with frequency numbers and percentages for statistical values. In respect to the scope of dependent variables for the study, relationships between the independent variables such as the size of the company scale and Chi Square Single Analysis of Variance (ANOVA) were determined. According to the results, 52% of customers constitute owners. The biggest obstacle is the lack of qualified personnel in office furniture production while 46% of customers complain about pour designs. As a result, the study concludes with specific obstacles for logistics (30%), distributions (18%), unpaid bills after delivery (28%), and unconscious of the consumer (24%) in the office furniture sector.
Konular | Mühendislik |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 19 Aralık 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 2 Sayı: 2 |