Not
BibTex RIS Kaynak Göster

ANALYSIS OF PISA-2015 PERFORMANCE OF TURKISH STUDENTS BY MULTILEVEL STRUCTURAL EQUATION MODELING

Yıl 2019, Cilt: 5 Sayı: 1, 43 - 51, 30.06.2019
https://doi.org/10.22531/muglajsci.484469

Öz

Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı (PISA), Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma
Örgütü (OECD) tarafından finanse edilen uluslararası bir araştırmadır. PISA
araştırması, 2000 yılından beri her üç yılda bir 15-16 yaş arası öğrencilerin
eğitim kalitesini değerlendirmek ve ölçmek amacıyla gerçekleştirilmektedir.
PISA
araştırması, öğrencilerin Fen Bilimleri, Matematik ve Okuma Becerilerinde
öğrendikleri tanım kavramını kullanarak başarılarını değerlendirmeyi
amaçlamaktadır. PISA 2015 araştırmasında, öğrencilerin Fen Bilimleri
okuryazarlığı incelenmiştir. Çok seviyeli yapısal eşitlik modellemesi (MSEM),
karmaşık very yapısına sahip modellerin analizinde kullanılan çok seviyeli bir
istatistiksel analizdir. Günümüzde, PISA, TIMSS ve
PIRLS
gibi birçok projeden elde edilen veriler karmaşık ve hiyerarşik bir yapıdadır. MSEM
nalizi hiyerarşik veriler için gereklidir. Bu çalışmanın amacı, Türk
öğrencilerin 2015 PISA araştırması Fen Bilimleri okuryazarlığı için MSEM
analizi kullanılarak oluşturulan modeli analiz etmek ve katılımcı ülkelerin
öğrencileri arasında birinci sırada yer alan Singapurlu öğrenciler ile
karşılaştırmaktır. Türk ve Singapurlu öğrenciler, MPlus paket programı
kullanılarak analiz edilmiştir. Her iki ülke için oluşturulan modellerin iyi
uyum gösterdiği gözlenmiştir. 

Kaynakça

  • [1] Acar, T. Öğretmen, T., “Çok düzeyli istatistiksel yöntemler ile 2006 PISA fen bilimleri performansının incelenmesi”, Eğitim ve Bilim, Vol. 37 No.163, 178-189 2012.
  • [2] Alkış, N., “Bayes Yapısal Eşitlik Modellemesi: Kavramlar ve Genel Bakış”, Gazi İktisat ve İşletme Dergisi, Vol.2 No.3, 105-116, 2016.
  • [3] Atar, H.Y., “Öğretmen niteliklerinin TIMSS 2011 fen başarısına çok düzeyli etkileri”, Eğitim ve Bilim, Vol.39 No.172, 121-137, 2014.
  • [4] Barrett, P., “Structural equation modelling: Adjudging model fit”, Personality and Individual Differences, Vol.42 No.5, 815-824, 2007.
  • [5] Can, S., Somer, O., Korkmaz, M., Dural, S., Öğretmen, T., “Çok Düzeyli Yapısal Eşitlik Modelleri”, Türk Psikoloji Dergisi, Vol.26 No.67, 14-21, 2011.
  • [6] Cha, E., Sanderson, M., Renter, D., Jager, A., Cernicchiaro, N., Bello, N.M., “Implementing structural equation models to observational data from feedlot production systems”, Preventive veterinary medicine, Vol.147 163-171, 2017.
  • [7] Çokluk, Ö., Şekercioğlu, G. Büyüköztürk, Ş., Sosyal bilimler için çok değişkenli istatistik: SPSS ve LISREL uygulamaları, Pegem Akademi, Ankara, 2012.
  • [8] Davidov, E., Dülmer, H., Schlüter, E., Schmidt, P., Meuleman, B., “Using a multilevel structural equation modeling approach to explain cross-cultural measurement noninvariance”, Journal of Cross-Cultural Psychology, Vol.43 No.4, 558-575, 2012.
  • [9] Dyer, N.G., Hanges, P.J. , Hall, R.J., “Applying multilevel confirmatory factor analysis techniques to the study of leadership”, The leadership quarterly, Vol.16 No.1, 149-167, 2005.
  • [10] Ghanizadeh, A. Jahedizadeh, S., “EFL teachers’ teaching style, creativity, and burnout: A path analysis approach”, Cogent Education, Vol.3 No.1, 1151997, 2016.
  • [11] Goldstein, H., Bonnet, G. ve Rocher, T., “Multilevel structural equation models for the analysis of comparative data on educational performance”, Journal of Educational and Behavioral Statistics, Vol. 32 No. 3, 252-286, 2007.
  • [12] Heck, R. H., (Editors Marcoulides, G.A., Schumacker, R.E.), “Multilevel modeling with SEM”, New developments and techniques in structural equation modeling, 89-127, 2001.
  • [13] Holtmann J., Koch T., Lochner K., Eid M., “A Comparison of ML, WLSMV, and Bayesian Methods for Multilevel Structural Equation Models in Small Samples: A Simulation Study”, Multivariate behavioral research, Vol. 51 No. 5, 661-680, 2016.
  • [14] Hox, J.J., Multilevel analysis: Techniques and applications, Lawrance Erlbaum Associates Inc. Publishers, New Jersey, 2002.
  • [15] Hox, J.J., Applied multilevel analysis, TT-publikaties, Amsterdam, 1995.
  • [16] Hox, J.J., van de Schoot, R. Matthijsse, S., “How few countries will do? Comparative survey analysis from a Bayesian perspective”, Survey Research Methods, Vol.6 No.2, 87-93, 2012.
  • [17] Hoyle, R.H., Structural equation modeling: Concepts, issues, and applications, Sage, London, 1995.
  • [18] Kaplan, D., Structural equation modeling: Foundations and extensions, (Vol. 10), Sage Publications, 2008.
  • [19] Lee, S.Y., Song, X.Y., “Structural Equation Models A2” - Peterson, Penelope, In E. Baker, B. McGaw (Eds.), International Encyclopedia of Education (Third Edition), Oxford, Elsevier, 453-458, 2010.
  • [20] Meydan, C.H., Şeşen, H., Yapısal eşitlik modellemesi AMOS uygulamaları, Detay Yayıncılık, Ankara, 2011.
  • [21] Muthén, L. K., Muthén, B. O., Mplus User’s guide: Statistical analysis with latent variables, Sixth Edition, Los Angeles, 1998.
  • [22] OECD. 2016, PISA 2015 Results (Volume I).
  • [23] Peugh, J. L. ve Enders, C. K., “Specification searches in multilevel structural equation modeling: A Monte Carlo investigation”, Structural equation modeling, Vol.17 No.1, 42-65, 2010.
  • [24] Ryu, E., “Effects of skewness and kurtosis on normal-theory based maximum likelihood test statistic in multilevel structural equation modeling”, Behavior research methods, Vol.43 No.4, 1066-1074, 2011.
  • [25] Schreiber, J. B., “Core reporting practices in structural equation modeling, Research in social and administrative pharmacy, Vol.4 No.2, 83-97, 2008.
  • [26] Taş, U.E., PISA 2015 ulusal raporu, Ankara, MEB, 2016.
  • [27] Taşkın, Ç., Akat, Ö., Araştırma yöntemlerinde yapısal eşitlik modelleme: LISREL ile marka değeri ölçümü örnekleri, Ekin Basım Yayın Dağıtım, Bursa, 2010.
Yıl 2019, Cilt: 5 Sayı: 1, 43 - 51, 30.06.2019
https://doi.org/10.22531/muglajsci.484469

Öz

Kaynakça

  • [1] Acar, T. Öğretmen, T., “Çok düzeyli istatistiksel yöntemler ile 2006 PISA fen bilimleri performansının incelenmesi”, Eğitim ve Bilim, Vol. 37 No.163, 178-189 2012.
  • [2] Alkış, N., “Bayes Yapısal Eşitlik Modellemesi: Kavramlar ve Genel Bakış”, Gazi İktisat ve İşletme Dergisi, Vol.2 No.3, 105-116, 2016.
  • [3] Atar, H.Y., “Öğretmen niteliklerinin TIMSS 2011 fen başarısına çok düzeyli etkileri”, Eğitim ve Bilim, Vol.39 No.172, 121-137, 2014.
  • [4] Barrett, P., “Structural equation modelling: Adjudging model fit”, Personality and Individual Differences, Vol.42 No.5, 815-824, 2007.
  • [5] Can, S., Somer, O., Korkmaz, M., Dural, S., Öğretmen, T., “Çok Düzeyli Yapısal Eşitlik Modelleri”, Türk Psikoloji Dergisi, Vol.26 No.67, 14-21, 2011.
  • [6] Cha, E., Sanderson, M., Renter, D., Jager, A., Cernicchiaro, N., Bello, N.M., “Implementing structural equation models to observational data from feedlot production systems”, Preventive veterinary medicine, Vol.147 163-171, 2017.
  • [7] Çokluk, Ö., Şekercioğlu, G. Büyüköztürk, Ş., Sosyal bilimler için çok değişkenli istatistik: SPSS ve LISREL uygulamaları, Pegem Akademi, Ankara, 2012.
  • [8] Davidov, E., Dülmer, H., Schlüter, E., Schmidt, P., Meuleman, B., “Using a multilevel structural equation modeling approach to explain cross-cultural measurement noninvariance”, Journal of Cross-Cultural Psychology, Vol.43 No.4, 558-575, 2012.
  • [9] Dyer, N.G., Hanges, P.J. , Hall, R.J., “Applying multilevel confirmatory factor analysis techniques to the study of leadership”, The leadership quarterly, Vol.16 No.1, 149-167, 2005.
  • [10] Ghanizadeh, A. Jahedizadeh, S., “EFL teachers’ teaching style, creativity, and burnout: A path analysis approach”, Cogent Education, Vol.3 No.1, 1151997, 2016.
  • [11] Goldstein, H., Bonnet, G. ve Rocher, T., “Multilevel structural equation models for the analysis of comparative data on educational performance”, Journal of Educational and Behavioral Statistics, Vol. 32 No. 3, 252-286, 2007.
  • [12] Heck, R. H., (Editors Marcoulides, G.A., Schumacker, R.E.), “Multilevel modeling with SEM”, New developments and techniques in structural equation modeling, 89-127, 2001.
  • [13] Holtmann J., Koch T., Lochner K., Eid M., “A Comparison of ML, WLSMV, and Bayesian Methods for Multilevel Structural Equation Models in Small Samples: A Simulation Study”, Multivariate behavioral research, Vol. 51 No. 5, 661-680, 2016.
  • [14] Hox, J.J., Multilevel analysis: Techniques and applications, Lawrance Erlbaum Associates Inc. Publishers, New Jersey, 2002.
  • [15] Hox, J.J., Applied multilevel analysis, TT-publikaties, Amsterdam, 1995.
  • [16] Hox, J.J., van de Schoot, R. Matthijsse, S., “How few countries will do? Comparative survey analysis from a Bayesian perspective”, Survey Research Methods, Vol.6 No.2, 87-93, 2012.
  • [17] Hoyle, R.H., Structural equation modeling: Concepts, issues, and applications, Sage, London, 1995.
  • [18] Kaplan, D., Structural equation modeling: Foundations and extensions, (Vol. 10), Sage Publications, 2008.
  • [19] Lee, S.Y., Song, X.Y., “Structural Equation Models A2” - Peterson, Penelope, In E. Baker, B. McGaw (Eds.), International Encyclopedia of Education (Third Edition), Oxford, Elsevier, 453-458, 2010.
  • [20] Meydan, C.H., Şeşen, H., Yapısal eşitlik modellemesi AMOS uygulamaları, Detay Yayıncılık, Ankara, 2011.
  • [21] Muthén, L. K., Muthén, B. O., Mplus User’s guide: Statistical analysis with latent variables, Sixth Edition, Los Angeles, 1998.
  • [22] OECD. 2016, PISA 2015 Results (Volume I).
  • [23] Peugh, J. L. ve Enders, C. K., “Specification searches in multilevel structural equation modeling: A Monte Carlo investigation”, Structural equation modeling, Vol.17 No.1, 42-65, 2010.
  • [24] Ryu, E., “Effects of skewness and kurtosis on normal-theory based maximum likelihood test statistic in multilevel structural equation modeling”, Behavior research methods, Vol.43 No.4, 1066-1074, 2011.
  • [25] Schreiber, J. B., “Core reporting practices in structural equation modeling, Research in social and administrative pharmacy, Vol.4 No.2, 83-97, 2008.
  • [26] Taş, U.E., PISA 2015 ulusal raporu, Ankara, MEB, 2016.
  • [27] Taşkın, Ç., Akat, Ö., Araştırma yöntemlerinde yapısal eşitlik modelleme: LISREL ile marka değeri ölçümü örnekleri, Ekin Basım Yayın Dağıtım, Bursa, 2010.
Toplam 27 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Mühendislik
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ertan Akgenç Bu kişi benim 0000-0002-9497-6711

Nimet Yapıcı Pehlivan 0000-0002-7094-8097

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 5 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Akgenç, E., & Yapıcı Pehlivan, N. (2019). ANALYSIS OF PISA-2015 PERFORMANCE OF TURKISH STUDENTS BY MULTILEVEL STRUCTURAL EQUATION MODELING. Mugla Journal of Science and Technology, 5(1), 43-51. https://doi.org/10.22531/muglajsci.484469
AMA Akgenç E, Yapıcı Pehlivan N. ANALYSIS OF PISA-2015 PERFORMANCE OF TURKISH STUDENTS BY MULTILEVEL STRUCTURAL EQUATION MODELING. MJST. Haziran 2019;5(1):43-51. doi:10.22531/muglajsci.484469
Chicago Akgenç, Ertan, ve Nimet Yapıcı Pehlivan. “ANALYSIS OF PISA-2015 PERFORMANCE OF TURKISH STUDENTS BY MULTILEVEL STRUCTURAL EQUATION MODELING”. Mugla Journal of Science and Technology 5, sy. 1 (Haziran 2019): 43-51. https://doi.org/10.22531/muglajsci.484469.
EndNote Akgenç E, Yapıcı Pehlivan N (01 Haziran 2019) ANALYSIS OF PISA-2015 PERFORMANCE OF TURKISH STUDENTS BY MULTILEVEL STRUCTURAL EQUATION MODELING. Mugla Journal of Science and Technology 5 1 43–51.
IEEE E. Akgenç ve N. Yapıcı Pehlivan, “ANALYSIS OF PISA-2015 PERFORMANCE OF TURKISH STUDENTS BY MULTILEVEL STRUCTURAL EQUATION MODELING”, MJST, c. 5, sy. 1, ss. 43–51, 2019, doi: 10.22531/muglajsci.484469.
ISNAD Akgenç, Ertan - Yapıcı Pehlivan, Nimet. “ANALYSIS OF PISA-2015 PERFORMANCE OF TURKISH STUDENTS BY MULTILEVEL STRUCTURAL EQUATION MODELING”. Mugla Journal of Science and Technology 5/1 (Haziran 2019), 43-51. https://doi.org/10.22531/muglajsci.484469.
JAMA Akgenç E, Yapıcı Pehlivan N. ANALYSIS OF PISA-2015 PERFORMANCE OF TURKISH STUDENTS BY MULTILEVEL STRUCTURAL EQUATION MODELING. MJST. 2019;5:43–51.
MLA Akgenç, Ertan ve Nimet Yapıcı Pehlivan. “ANALYSIS OF PISA-2015 PERFORMANCE OF TURKISH STUDENTS BY MULTILEVEL STRUCTURAL EQUATION MODELING”. Mugla Journal of Science and Technology, c. 5, sy. 1, 2019, ss. 43-51, doi:10.22531/muglajsci.484469.
Vancouver Akgenç E, Yapıcı Pehlivan N. ANALYSIS OF PISA-2015 PERFORMANCE OF TURKISH STUDENTS BY MULTILEVEL STRUCTURAL EQUATION MODELING. MJST. 2019;5(1):43-51.

5975f2e33b6ce.png
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Fen Bilimleri ve Teknoloji Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.