The runway capacity depends on the wake turbulance categories and separation standards of arriving/
departing aircraft. Currently, ICAO wake turbulence separation standards are applied all around the
world. According to EUROCONTROL and FAA, current separation standards are safe but, on the other hand they are over conservative. Therefore, they have developed re-categorization of ICAO wake
turbulence categories and called “RECAT”.
In this paper, the process and the requirement of RECAT are described. Afterwards, wake turbulence
re-categorization and separation standards are reviewed and their effects are introduced from the point
of air traffic management. Finally, the benefits and application of RECAT in terms of airspace users
are discussed.
Pist kapasitesinin, iniş ve kalkış yapan uçaklar arasındaki kuyruk türbülansı ayırma değerleri ile bağlantılı olması nedeniyle, Avrupa Hava Seyrüsefer Güvenliği Teşkilatı (EUROCONTROL-The European Organization for The Safety of Air Navigation) ve Federal Havacılık Dairesi (FAA-Federal
Aviation Administration) şu an kullanılan Uluslararası Sivil Havacılık Teşkilatı (ICAO-International
Civil Aviation Organization) kuyruk türbülans ayırma değerlerinin emniyetli; fakat aşırı muhafazakar
olduğunu düşünmektedir. Bu amaçla, kuyruk türbülans kategorileri ve ilgili ayırma değerlerinin tekrar düzenlenmesi (RECAT/Re-Categorization) çalışmalarına başlanılmış ve halen önemini sürdürerek
devam ettirilmektedir.
Bu çalışmada, RECAT gereksinimi ve ortaya çıkış süreci ile beraber yenilenen ayırma değerleri incelenecek, hava trafik yönetimi açısından değerlendirilecek ve konunun hava sahası kullanıcıları için
faydaları ve uygulamaya geçiş süreci tartışılacaktır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | icindekiler-sunuş |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Ekim 2016 |
Gönderilme Tarihi | 25 Mart 2016 |
Kabul Tarihi | 6 Ekim 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 57 Sayı: 680 |
Derginin DergiPark'a aktarımı devam ettiğinden arşiv sayılarına https://www.mmo.org.tr/muhendismakina adresinden erişebilirsiniz.
ISSN : 1300-3402
E-ISSN : 2667-7520