Mechanical engineering education has a theoretically intensive program due to its multidisciplinary
and rich content. In Turkey, mechanical engineering education which is one of basic component of
industrial development is done with its known classical system. It is clear that although innovation
has important role in all engineering areas, innovation concept has not been included to engineering
education programs sufficiently. At the present, some major foundation universities of Turkey update
their undergraduate engineering programs in order to enhance of innovation ability of their students.
However, state universities of Turkey have not been making effort in this regard. It may be said
that the main elements of innovative mechanical engineering program are: (1) to gain conceptual
perspective, (2) to be of interest to other disciplines, (3) to gain necessary practical abilities, (4) to
adopt thinking about as patent focused in design studies. In this context, it should be attempted that
syllabuses of courses of mechanical engineering education program should be rearranged and some
new courses should be included to the undergraduate education programs mechanical engineering.
Mechanical engineering education innovation patent focused design
Makina mühendisliği disiplini sahip olduğu çok yönlü ve zengin içeriği nedeniyle teorik olarak yoğun
sayılabilecek bir öğretim programına sahiptir. Ülkemizde endüstriyel gelişmenin temel bileşenlerinden olan makina mühendisliğinde öğrenim, uzun yıllardır bilinen klasik yapısı dâhilinde yapılmıştır.
Özellikle, yenileşimin (inovasyon) bütün mühendislik alanlarında büyük önem kazandığı günümüzde
bu yeni kavram ile öğrenim programlarının tanıştırılması konusunda önemli eksiklik olduğu görülmektedir. Ülkemizde belli başlı vakıf üniversitelerinde makina mühendisliği öğrenim programlarının
öğrencilere yenileşimci üretim yeteneği kazandırabilecek şekilde belirli ölçüde iyileştirilmesine rağmen, devlet üniversiteleri bünyesinde bu konuda yapılmış bir çalışma henüz yoktur. Yenileşim modeli
uygulanan makina mühendisliği öğrenim programının ana unsurları; (1) temel dersler kapsamında
kavramsal bakış kazandırmak, (2) diğer disiplinlere ilgi uyandırabilmek, (3) gerekli pratik becerileri
yeterince kazandırabilmek, (4) tasarım çalışmalarında patent odaklı düşünmeyi benimsetmek şeklinde
sıralanabilir. Bu çalışmada, mevcut dört yıllık makina mühendisliği lisans öğrenim programının her
bir döneminde yer alan teorik ve uygulamalı bazı derslerin içeriklerinin yeniden düzenlenmesi, yeni
ders ve uygulamaların programa eklenmesi tartışılmıştır.
Makina mühendisliği öğrenimi yenileşim patent odaklı tasarım
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | icindekiler-sunuş |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Ekim 2016 |
Gönderilme Tarihi | 19 Mart 2016 |
Kabul Tarihi | 11 Ekim 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 57 Sayı: 680 |
Derginin DergiPark'a aktarımı devam ettiğinden arşiv sayılarına https://www.mmo.org.tr/muhendismakina adresinden erişebilirsiniz.
ISSN : 1300-3402
E-ISSN : 2667-7520