Due to the important advantages of adhesive joints, such as their suitability for multi-material designs, their use has been increasing in the last decade. Determining the fracture behavior of structural adhesive bondings is essential for structural durability. In crack propagation analyses, adaptive meshing has drawn considerable attention because of its improvements in terms of complex preprocessing and time management. This paper presents a recently introduced separating morphing and adaptive remeshing technology (SMART) innovative crack growth simulation for adhesively bonded joints, considering static and cyclic cases. For the static case, an R-curve was obtained for the bonding joints of carbon steel and Araldite 2015. For the cyclic case, the Carbon Fiber Reinforced Polymer (CFRP) bonding joints were analyzed under constant-amplitude loading conditions. The crack-propagation rate and the number of cycles were estimated. Crack propagation simulations were validated using experimental data. Acceptable agreement was achieved between the experimental and estimated results.
Yapıştırma bağlantılarının çoklu malzeme tasarımı uygulamalarında kullanılabilmeleri gibi önemli avantajları nedeniyle son on yılda kullanımları artmıştır. Yapıştırma bağlantılarının yapısal bütünlüğü için kırılma davranışının belirlenmesi elzemdir. Çatlak ilerleme analizlerinde, karmaşık ön işleme ve zaman yönetimi açısından önemli iyileştirmeler sunması nedeniyle adaptif ağ yöntemi ilgi çekmektedir. Bu çalışma, yapıştırma bağlantılarında statik ve yorulma durumlarını dikkate alarak yeni bir çatlak ilerleme simülasyonu yöntemi olan ayırmalı şekillendirme ve adaptif yeniden ağ oluşturma teknolojisini (SMART) tanıtmaktadır. Statik durum için, karbon çeliği ve Araldite 2015’ten oluşan yapıştırma bağlantılarında R-eğrisi elde edilmiştir. Yorulma durumu için, karbon fiber takviyeli polimer (CFRP) yapıştırma bağlantıları sabit genlikli yükleme koşulları altında analiz edilmiştir. Çatlak ilerleme hızı ve çevrim sayısı tahmin edilmiştir. Çatlak ilerleme simülasyonları deneysel veriler kullanılarak doğrulanmıştır. Deneysel ve simülasyon sonuçları arasında kabul edilebilir bir uyum elde edilmiştir.
Yorulma çatlağı ilerlemesi kırılma tokluğu adaptif ağ yöntemi
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Makine Mühendisliği (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 25 Haziran 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 16 Temmuz 2024 |
Gönderilme Tarihi | 26 Temmuz 2023 |
Kabul Tarihi | 8 Eylül 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Sayı: 715 |
Derginin DergiPark'a aktarımı devam ettiğinden arşiv sayılarına https://www.mmo.org.tr/muhendismakina adresinden erişebilirsiniz.
ISSN : 1300-3402
E-ISSN : 2667-7520