Türkiye’de sürekli yeni alışveriş merkezleri (AVM) açılmakta, bunların
büyük bir kısmı da İstanbul’da yer almaktadır. AVM’lerdeki artış çetin bir rekabeti
de beraberinde getirmektedir. Bu sebeple tüketicileri AVM’lere bağlayan faktörlerin
tespit edilmesi büyük önem arz etmektedir. Geçmiş çalışmalara göre sadakat
üzerinde en etkili unsurların başında ilgilenim gelmektedir. Buradan hareketle
çalışmanın amacı farklı ilgilenim düzeylerine sahip tüketicilerin AVM’lere karşı
sadakatleri üzerinde AVM’lerin tercih edilme sebepleri ve ilgilenimin etkisini
ölçmektir. Aynı zamanda ilgilenim seviyesi farklı olan tüketicilerin AVM’lerdeki
alışkanlıkları ve alışveriş davranışları tespit edilmeye çalışılmıştır. Bu amaçla
çalışma, İstanbul Avrupa yakasında yer alan, en az 10 yıldır faaliyet gösteren ve en
fazla ziyaretçi sayısına sahip dört AVM’de gerçekleştirilmiş ve kolayda örnekleme
yöntemiyle toplam 700 kişiden veri toplanmıştır. Elde edilen sonuçlara göre
ilgilenim seviyesi farklı olan tüketicilerde sadakat üzerinde farklı AVM tercih
nedenleri etkili olmaktadır. Ayrıca ilgilenimin sadakat üzerinde etkili olduğu da elde
edilen bulgular arasındadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 11 Mart 2015 |
Gönderilme Tarihi | 4 Mart 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 28 Sayı: 1 |
Bu web sitesi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.