BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2010, Cilt: 28 Sayı: 1, 227 - 259, 11.03.2015

Öz

-

TÜKETİCİLERİN İLGİLENİM DÜZEYLERİNE GÖRE ALIŞVERİŞ MERKEZLERİNİ TERCİH ETME NEDENLERİ VE SADAKATE ETKİSİ

Yıl 2010, Cilt: 28 Sayı: 1, 227 - 259, 11.03.2015

Öz

Türkiye’de sürekli yeni alışveriş merkezleri (AVM) açılmakta, bunların
büyük bir kısmı da İstanbul’da yer almaktadır. AVM’lerdeki artış çetin bir rekabeti
de beraberinde getirmektedir. Bu sebeple tüketicileri AVM’lere bağlayan faktörlerin
tespit edilmesi büyük önem arz etmektedir. Geçmiş çalışmalara göre sadakat
üzerinde en etkili unsurların başında ilgilenim gelmektedir. Buradan hareketle
çalışmanın amacı farklı ilgilenim düzeylerine sahip tüketicilerin AVM’lere karşı
sadakatleri üzerinde AVM’lerin tercih edilme sebepleri ve ilgilenimin etkisini
ölçmektir. Aynı zamanda ilgilenim seviyesi farklı olan tüketicilerin AVM’lerdeki
alışkanlıkları ve alışveriş davranışları tespit edilmeye çalışılmıştır. Bu amaçla
çalışma, İstanbul Avrupa yakasında yer alan, en az 10 yıldır faaliyet gösteren ve en
fazla ziyaretçi sayısına sahip dört AVM’de gerçekleştirilmiş ve kolayda örnekleme
yöntemiyle toplam 700 kişiden veri toplanmıştır. Elde edilen sonuçlara göre
ilgilenim seviyesi farklı olan tüketicilerde sadakat üzerinde farklı AVM tercih
nedenleri etkili olmaktadır. Ayrıca ilgilenimin sadakat üzerinde etkili olduğu da elde
edilen bulgular arasındadır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

F. Arslan

N. Bakır

Yayımlanma Tarihi 11 Mart 2015
Gönderilme Tarihi 4 Mart 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 28 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Arslan, F., & Bakır, N. (2015). TÜKETİCİLERİN İLGİLENİM DÜZEYLERİNE GÖRE ALIŞVERİŞ MERKEZLERİNİ TERCİH ETME NEDENLERİ VE SADAKATE ETKİSİ. Marmara Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Dergisi, 28(1), 227-259.
AMA Arslan F, Bakır N. TÜKETİCİLERİN İLGİLENİM DÜZEYLERİNE GÖRE ALIŞVERİŞ MERKEZLERİNİ TERCİH ETME NEDENLERİ VE SADAKATE ETKİSİ. Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi. Mart 2015;28(1):227-259.
Chicago Arslan, F., ve N. Bakır. “TÜKETİCİLERİN İLGİLENİM DÜZEYLERİNE GÖRE ALIŞVERİŞ MERKEZLERİNİ TERCİH ETME NEDENLERİ VE SADAKATE ETKİSİ”. Marmara Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Dergisi 28, sy. 1 (Mart 2015): 227-59.
EndNote Arslan F, Bakır N (01 Mart 2015) TÜKETİCİLERİN İLGİLENİM DÜZEYLERİNE GÖRE ALIŞVERİŞ MERKEZLERİNİ TERCİH ETME NEDENLERİ VE SADAKATE ETKİSİ. Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi 28 1 227–259.
IEEE F. Arslan ve N. Bakır, “TÜKETİCİLERİN İLGİLENİM DÜZEYLERİNE GÖRE ALIŞVERİŞ MERKEZLERİNİ TERCİH ETME NEDENLERİ VE SADAKATE ETKİSİ”, Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, c. 28, sy. 1, ss. 227–259, 2015.
ISNAD Arslan, F. - Bakır, N. “TÜKETİCİLERİN İLGİLENİM DÜZEYLERİNE GÖRE ALIŞVERİŞ MERKEZLERİNİ TERCİH ETME NEDENLERİ VE SADAKATE ETKİSİ”. Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi 28/1 (Mart 2015), 227-259.
JAMA Arslan F, Bakır N. TÜKETİCİLERİN İLGİLENİM DÜZEYLERİNE GÖRE ALIŞVERİŞ MERKEZLERİNİ TERCİH ETME NEDENLERİ VE SADAKATE ETKİSİ. Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi. 2015;28:227–259.
MLA Arslan, F. ve N. Bakır. “TÜKETİCİLERİN İLGİLENİM DÜZEYLERİNE GÖRE ALIŞVERİŞ MERKEZLERİNİ TERCİH ETME NEDENLERİ VE SADAKATE ETKİSİ”. Marmara Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Dergisi, c. 28, sy. 1, 2015, ss. 227-59.
Vancouver Arslan F, Bakır N. TÜKETİCİLERİN İLGİLENİM DÜZEYLERİNE GÖRE ALIŞVERİŞ MERKEZLERİNİ TERCİH ETME NEDENLERİ VE SADAKATE ETKİSİ. Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi. 2015;28(1):227-59.