Observing
on the changing spatial images of the city areas and metropolis, this study is
focused on urban areas that are seen as the reflected image of the cultural
base of the city. Considering the influence of globalization and communication
technologies, particular attention has been taken place reading to the spatial
changes in city and metropolis, the social representations of urban spaces, and
the differences in cultural and imagery meanings. The volatility of urban
spaces is emphasized in terms of variable and fictional identities.
Bu çalışmada kentin kültürel yüzeyini yansıtan kent mekânlarının özellikle küreselleşme ve
iletişim teknolojilerindeki değişimin etkisiyle nasıl ve ne yönde
dönüştüklerine daha yakından bakılmaktadır. Bu çerçevede, mekan algısının
değişimi, kent ve metropol imgesindeki değişimler, kent mekanlarının sosyal
temsiliyet imgeleri ve özellikle de küreselleşmenin etkisiyle kent
mekanlarındaki değişimin bazı noktalarına dikkat çekilmektedir. Kent
mekânlarının uçucu, değişken ve de kurmaca kimlikler atfedici yanlarına
göndermede bulunulmaktadır.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Temmuz 2017 |
Gönderilme Tarihi | 15 Ekim 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 8 Sayı: 1 |
ISSN: 1309-6087, e-ISSN: 2459-0711
Mukaddime is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY NC).