Filmler içlerinde toplumsal yapıların izlerini taşıdıkları için toplumsal
dönüşümün anlaşılmasında önem arz etmektedir. Sosyolojik teorinin temel
meselesi de toplumsalı anlamaya yarayacak her türlü aracı değerlendirmek,
bunları sistematik bir şekilde kuramsallaştırmaktır. Toplumsal alandan
bağımsız bir kuramsallaştırmanın mümkün olmadığı varsayımıyla hareket
eden bu çalışmanın temel iddiası, Pierre Bourdieu’nün kavram repertuarıyla,
yani genetik yapısalcılıkla, 2015 yılında Matt Brown’un yönetmenliğinde
çekilen Sonsuzluk Teorisi filminin çözümlenebileceği ve bu kavramsal
repertuarın film analizinde bizlere oldukça geniş bir hareket alanı
sağlayacağıdır. Bu bağlamda, Pierre Bourdieu’nün genetik yapısalcılığı/yapısal
inşacılığı ekseninde ele alınan Sonsuzluk Teorisi filminin Hindistan’da yaşayan
baş karakterinin habitus, sermaye, alan, illusio ve oyun gibi Bourdieucü
kavram repertuarıyla ilişkisinin anlaşılmasını sağlayacaktır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Kasım 2018 |
Gönderilme Tarihi | 24 Temmuz 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 9 Sayı: 2 |
ISSN: 1309-6087, e-ISSN: 2459-0711
Mukaddime is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY NC).