Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Training Module of Forensic Medicine Internship of Muğla Sıtkı Koçman University Medical Faculty: Team Based Learning with Distance Learning System

Yıl 2019, Cilt: 6 Sayı: 2, 60 - 69, 29.08.2019

Öz

Team Based Learning is an active learning strategy that can be applied in crowded group of students. It is an active learning method which has been applied in some faculties and departments since 1990 all over the World and since 2010 in our country. There are many practice samples in modern medical education programs. It is based on constructivism and social constructivism theories. The main objective is to give students the opportunities that will make them use learned concepts while solving problems that are often encountered in their professional life. The practices consist of three basic stages; preparation, readiness assurance and application. Since 2017-2018 academic year, in the Department of Forensic Medicine, Muğla Sıtkı Koçman University Faculty of Medicine, we apply ‘team based learning’ which is modified by supported distance education system, in period V Forensic medicine internship. The aims of the presentation of the team based learning method for Forensic medicine internship are increase of number application of the method in our country and contribute to the dissemination of academic studies on this subject. 

Kaynakça

  • 1. Mıdık Ö, Durak Hİ. Tıpta İyi Ve Etkili Bir Öğretme İçin Öğrenme Kuramlarından Çıkarılabilecek Bazı İpuçları. Tıp Eğitimi Dünyası. 2008;27:1-11.
  • 2. Altıntaş L, Alimoğlu MK. Takım Çalışmasına Dayalı Öğrenme. Tıp Eğitimi Dünyası Derg. 2012;(33):19–41.
  • 3. Altıntaş L, Alimoğlu MK. Takım Çalışmasına Dayalı Öğrenme. Turkiye Klinikleri J Med Educ-Special Topics. 2016;1(1):33-40.
  • 4. Michaelsen LK, Watson WE, Cragin JP, Fink LD. Team-based learning: A potential solution to the problems of large classes. Journal of Management Education 1982 7: 13-22.
  • 5. Michaelsen LK, Parmelee DX, McMahon KK, Levine RE. Team-Based Learning for Health Professions Education: A Guide to Using Small Groups. Stylus Publishing LLC, Sterling, USA; 2007.
  • 6. Michaelsen LK, Sweet M. The essential elements of team‐based learning. New directions for Teaching Learning. 2008(116):7-27.
  • 7. Seidel CL, Richards BF. Application of team learning in a medical physiology course. Academic Med 2001;76(5):533–4.
  • 8. Haidet P, O’Malley KJ, Richards B. An initial experience with team learning in medical education. Academic Medicine 2002; 77 (1): 40–4.
  • 9. Hunt DP, Haidet P, Coverdale JH, Richards BF. The effect of using team learning in an evidence-based medicine course for medical students. Teaching Learning Med 2003;15(2):131–9.
  • 10. McInerney MJ. Team-based learning enhances long term retention and critical thinking in an undergraduate microbial physiology course. J Microbiology Biology Edu 2003;4(1):3–12.
  • 11. Dunaway GA. Adaption of team learning to an introductory graduate pharmacology course. Teaching Learning Med 2005; 17 (1):56–62.
  • 12. Searle NS, Haidet P, Kelly PA, Schneider VF, Seidel CL, Richards BF. Team learning in medical education: initial experiences at ten institutions. Academic Medicine 2003;78(10):55-58.
  • 13. Altıntaş L, Alimoğlu MK, Altıntaş Ö, Bütün E, Ergüven S, Güllü D. Ekip çalışmasına dayalı öğrenme yöntemi ile yürütülen eğitim uygulamalarının değerlendirilmesi. Topluma Dayalı Tıp Eğitimi ve Eğitim Araştırmaları Sempozyumu Özet Kitabı 2011;45-6.
  • 14. Hrynchak P, Batty H. The educational theory basis of team-based learning, Medical Teacher 2012;34(10):796-801.
  • 15. Gülpınar MA, Gürpınar E, Songur A, Vitrinel A. Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitimi Ulusal Çekirdek Eğitim Programı-2014.
  • 16. MSKÜ Tıp Fakültesi Mesleki Beceriler Ugulama Rehberi, Küçük M (Ed). MSKÜ Yayınları, No: 128, 2016.
  • 17. Kelly PA, Haidet P, Schneider V, Searle N, Seidel CL, Richards BF. A Comparison of In-Class Learner Engagement Across Lecture, Problem-Based Learning, and Team Learning Using the STROBE Classroom Observation Tool, Teaching and Learning in Medicine 2005;17(2):112 -118.
  • 18. Altıntaş L, Alimoğlu MK, Altıntaş Ö, Bütün E, Ergüven S, Güllü D. Ekip çalışmasına dayalı öğrenme yöntemi ile yürütülen eğitim uygulamalarının değerlendirilmesi. Topluma Dayalı Tıp Eğitimi ve Eğitim Araştırmaları Sempozyumu Özet Kitabı 2011;45-6.

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Tıp Fakültesi Adli Tıp Stajı Eğitim Modülü: Uzaktan Eğitim Sistemi Destekli Takım Çalışmasına Dayalı Öğrenme Yöntemi

Yıl 2019, Cilt: 6 Sayı: 2, 60 - 69, 29.08.2019

Öz

Takım çalışmasına dayalı öğrenme, aktif öğretim stratejilerinden biri olarak kalabalık öğrenci gruplarında uygulanabilmektedir. Dünyada 1990’lardan, ülkemizde ise 2010’dan bu yana bazı fakülte ve bölümlerde uygulamaya girmiş aktif bir öğretim yöntemidir. Modern tıp eğitimi programlarında çok sayıda uygulama örneği bulunmaktadır. Yapılandırmacılık ve sosyal yapılandırmacılık teorilerine dayanan bu yöntemin temel amacı, öğrenilen kavramların mesleki hayatta sıklıkla karşılaşılacak olan problemlerin çözümünde kullanmasını sağlayacak fırsatların sunulmasıdır. Bu yöntemin uygulaması 3 temel aşamadan oluşmaktadır; hazırlık, hazır bulunuşluğun gösterilmesi ve uygulama. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Tıp Fakültesi Adli Tıp Anabilim Dalında, 2017-2018 eğitim-öğretim yılından bu yana, dönem V adli tıp stajlarında ‘Takım Çalışmasına Dayalı Öğrenim’ yöntemini uzaktan eğitim sistemi desteği ile birlikte modifiye ederek uygulamaktayız. Takım Çalışmasına Dayalı Öğrenim Yöntemi ile gerçekleştirilen Adli Tıp Stajı eğitim programının sunulması ile; ülkemizde takım çalışmasına dayalı öğrenim yöntemi uygulamalarının artmasına ve bu konuda akademik çalışmaların yaygınlaşmasına katkı sağlamak amaçlanmıştır. 

Kaynakça

  • 1. Mıdık Ö, Durak Hİ. Tıpta İyi Ve Etkili Bir Öğretme İçin Öğrenme Kuramlarından Çıkarılabilecek Bazı İpuçları. Tıp Eğitimi Dünyası. 2008;27:1-11.
  • 2. Altıntaş L, Alimoğlu MK. Takım Çalışmasına Dayalı Öğrenme. Tıp Eğitimi Dünyası Derg. 2012;(33):19–41.
  • 3. Altıntaş L, Alimoğlu MK. Takım Çalışmasına Dayalı Öğrenme. Turkiye Klinikleri J Med Educ-Special Topics. 2016;1(1):33-40.
  • 4. Michaelsen LK, Watson WE, Cragin JP, Fink LD. Team-based learning: A potential solution to the problems of large classes. Journal of Management Education 1982 7: 13-22.
  • 5. Michaelsen LK, Parmelee DX, McMahon KK, Levine RE. Team-Based Learning for Health Professions Education: A Guide to Using Small Groups. Stylus Publishing LLC, Sterling, USA; 2007.
  • 6. Michaelsen LK, Sweet M. The essential elements of team‐based learning. New directions for Teaching Learning. 2008(116):7-27.
  • 7. Seidel CL, Richards BF. Application of team learning in a medical physiology course. Academic Med 2001;76(5):533–4.
  • 8. Haidet P, O’Malley KJ, Richards B. An initial experience with team learning in medical education. Academic Medicine 2002; 77 (1): 40–4.
  • 9. Hunt DP, Haidet P, Coverdale JH, Richards BF. The effect of using team learning in an evidence-based medicine course for medical students. Teaching Learning Med 2003;15(2):131–9.
  • 10. McInerney MJ. Team-based learning enhances long term retention and critical thinking in an undergraduate microbial physiology course. J Microbiology Biology Edu 2003;4(1):3–12.
  • 11. Dunaway GA. Adaption of team learning to an introductory graduate pharmacology course. Teaching Learning Med 2005; 17 (1):56–62.
  • 12. Searle NS, Haidet P, Kelly PA, Schneider VF, Seidel CL, Richards BF. Team learning in medical education: initial experiences at ten institutions. Academic Medicine 2003;78(10):55-58.
  • 13. Altıntaş L, Alimoğlu MK, Altıntaş Ö, Bütün E, Ergüven S, Güllü D. Ekip çalışmasına dayalı öğrenme yöntemi ile yürütülen eğitim uygulamalarının değerlendirilmesi. Topluma Dayalı Tıp Eğitimi ve Eğitim Araştırmaları Sempozyumu Özet Kitabı 2011;45-6.
  • 14. Hrynchak P, Batty H. The educational theory basis of team-based learning, Medical Teacher 2012;34(10):796-801.
  • 15. Gülpınar MA, Gürpınar E, Songur A, Vitrinel A. Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitimi Ulusal Çekirdek Eğitim Programı-2014.
  • 16. MSKÜ Tıp Fakültesi Mesleki Beceriler Ugulama Rehberi, Küçük M (Ed). MSKÜ Yayınları, No: 128, 2016.
  • 17. Kelly PA, Haidet P, Schneider V, Searle N, Seidel CL, Richards BF. A Comparison of In-Class Learner Engagement Across Lecture, Problem-Based Learning, and Team Learning Using the STROBE Classroom Observation Tool, Teaching and Learning in Medicine 2005;17(2):112 -118.
  • 18. Altıntaş L, Alimoğlu MK, Altıntaş Ö, Bütün E, Ergüven S, Güllü D. Ekip çalışmasına dayalı öğrenme yöntemi ile yürütülen eğitim uygulamalarının değerlendirilmesi. Topluma Dayalı Tıp Eğitimi ve Eğitim Araştırmaları Sempozyumu Özet Kitabı 2011;45-6.
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İç Hastalıkları
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Yasemin Balcı 0000-0002-5995-9924

Ümit Ünüvar Göçeoğlu 0000-0003-1646-7492

Yayımlanma Tarihi 29 Ağustos 2019
Gönderilme Tarihi 13 Ağustos 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 6 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Balcı, Y., & Ünüvar Göçeoğlu, Ü. (2019). Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Tıp Fakültesi Adli Tıp Stajı Eğitim Modülü: Uzaktan Eğitim Sistemi Destekli Takım Çalışmasına Dayalı Öğrenme Yöntemi. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Tıp Dergisi, 6(2), 60-69.
AMA Balcı Y, Ünüvar Göçeoğlu Ü. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Tıp Fakültesi Adli Tıp Stajı Eğitim Modülü: Uzaktan Eğitim Sistemi Destekli Takım Çalışmasına Dayalı Öğrenme Yöntemi. MMJ. Ağustos 2019;6(2):60-69.
Chicago Balcı, Yasemin, ve Ümit Ünüvar Göçeoğlu. “Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Tıp Fakültesi Adli Tıp Stajı Eğitim Modülü: Uzaktan Eğitim Sistemi Destekli Takım Çalışmasına Dayalı Öğrenme Yöntemi”. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Tıp Dergisi 6, sy. 2 (Ağustos 2019): 60-69.
EndNote Balcı Y, Ünüvar Göçeoğlu Ü (01 Ağustos 2019) Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Tıp Fakültesi Adli Tıp Stajı Eğitim Modülü: Uzaktan Eğitim Sistemi Destekli Takım Çalışmasına Dayalı Öğrenme Yöntemi. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Tıp Dergisi 6 2 60–69.
IEEE Y. Balcı ve Ü. Ünüvar Göçeoğlu, “Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Tıp Fakültesi Adli Tıp Stajı Eğitim Modülü: Uzaktan Eğitim Sistemi Destekli Takım Çalışmasına Dayalı Öğrenme Yöntemi”, MMJ, c. 6, sy. 2, ss. 60–69, 2019.
ISNAD Balcı, Yasemin - Ünüvar Göçeoğlu, Ümit. “Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Tıp Fakültesi Adli Tıp Stajı Eğitim Modülü: Uzaktan Eğitim Sistemi Destekli Takım Çalışmasına Dayalı Öğrenme Yöntemi”. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Tıp Dergisi 6/2 (Ağustos 2019), 60-69.
JAMA Balcı Y, Ünüvar Göçeoğlu Ü. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Tıp Fakültesi Adli Tıp Stajı Eğitim Modülü: Uzaktan Eğitim Sistemi Destekli Takım Çalışmasına Dayalı Öğrenme Yöntemi. MMJ. 2019;6:60–69.
MLA Balcı, Yasemin ve Ümit Ünüvar Göçeoğlu. “Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Tıp Fakültesi Adli Tıp Stajı Eğitim Modülü: Uzaktan Eğitim Sistemi Destekli Takım Çalışmasına Dayalı Öğrenme Yöntemi”. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Tıp Dergisi, c. 6, sy. 2, 2019, ss. 60-69.
Vancouver Balcı Y, Ünüvar Göçeoğlu Ü. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Tıp Fakültesi Adli Tıp Stajı Eğitim Modülü: Uzaktan Eğitim Sistemi Destekli Takım Çalışmasına Dayalı Öğrenme Yöntemi. MMJ. 2019;6(2):60-9.