Bu çalışma; Kafkas ve Adnan Menderes Üniversitesi Veteriner Fakültesi 4. ve 5. sınıfta okuyan öğrencilerin, veteriner hekimliği mesleği ve iş alanları konusundaki görüş ve öngörülerinin belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Bu amaçla; Kafkas Üniversitesi Veteriner Fakültesinden 74 ve Adnan Menderes Üniversitesi Veteriner Fakültesinden 86 olmak üzere toplam 160 veteriner fakültesi öğrencisi ile yüz yüze anket çalışması yapılmıştır. Verilerin analizlerinden; katılımcıların %83,8’inin erkek olduğu, %43,1’inin şehirde yaşadığı ve %86,9’unun veteriner fakültesini severek ve isteyerek okudukları tespit edilmiştir. Öğrencilerin; %35’i yüksek lisans, %25’i doktora yapmayı düşündüklerini bildirmişlerdir. Katılımcıların %36,9’u halk arasında ve/veya kamuda mesleğe gereken önemin verilmediğini bildirmişlerdir. Ancak yapılan anket çalışmasında öğrencilerin %76,9’u Avrupa Birliğine uyum sürecinde mesleğin öneminin artacağını ifade etmişlerdir. Öğrencilerin %91,2’si,veteriner hekimliği mesleğinin istihdam fırsatları açısından önemli avantajlara sahip olduğunu bildirmişlerdir. Yine elde edilen verilere göre; öğrencilerin %41,2’sinin geleceğe yönelik iş kaygısı taşıdıkları, iş alanı olarak ise en çok klinik veteriner hekimliğini ve kamu alanını tercih ettikleri belirlenmiştir. Katılımcılara göre; mezun olunduktan sonra karşılaşabilecek sorunların başında, veteriner hekimliği mesleğinin uygulama alanına yönelik bilgi ve/veya tecrübe yetersizliği, KPSS, ALES, YDS gibi sınavlarda başarısızlık ile haksız rekabet gelmektedir. Sonuç olarak, veteriner fakültesi öğrencilerinin mezun olduktan sonra veteriner hekimliği mesleğinin icrasına ilişkin konularda bazı endişeler taşıyor olsalar da; gerek Avrupa Birliğine uyum süreci içerisinde gerekse mesleğin toplumsal düzeyde daha da önem kazanması yönünde umutlu oldukları söylenebilir.
This study has been undertaken with the aim of identifying the opinions and predictions of 4th and 5th year students at the Veterinary Faculties of the Kafkas and Adnan Menderes Universities concerning the profession of veterinary medicine and the areas of employment. With this aim, a face-to-face survey was conducted with a total of 160 veterinary faculty students including 74 from the Veterinary Faculty of the Kafkas University and 76 from the Veterinary Faculty of the Adnan Menderes University. From the analysis of the data, it was found that 83.8% of the participants were male, 43.1% lived in a city and 86.9% were willingly studying veterinary medicine. 35% and 25% of the students stated that they intend to undertake master’s and doctoral studies. 36.9% stated that the profession was not given the due importance among the public and/or in the government sector. However, 76.9% of them stated that the importance of the profession would increase in the process of harmonization with the European Union. 91.2% stated that the profession of veterinary medicine had significant advantages in terms of employment. The data indicated that only 41.2% of the students had worries about future employment. However their choice is determined most clinical veterinarian and the public area as a field of business. According to the participants, the main problems that can be faced following graduation are a lack of knowledge and/or experience concerning the area of practice of the profession, failure in exams such as KPSS, ALES, YDS and unfair competition. In conclusion, it may be said that although After graduating from veterinary faculties students have certain worries on issues related to practising the profession of veterinary medicine, they are nevertheless hopeful both in the process of harmonization with the European Union and in anticipation of a greater social importance of the profession.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 21 Mayıs 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 IV. National Symposium of The History of Veterinary Medicine and Professional Ethics 21-23 May 2014 |
Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi’nin süreli bilimsel yayınıdır. Kaynak gösterilmeden kullanılamaz. Makalelerin sorumlulukları yazarlara aittir
Kapak
Ayşegül Tuğuz
İlter Uzel’in “Dioskorides ve Öğrencisi” adlı eserinden
Adres
Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi Tıp Tarihi ve Etik Anabilim Dalı Çiftlikköy Kampüsü
Yenişehir/ Mersin