Objective: The aim of this study is to determine the beliefs and attitudes of university students towards sexual myhts.
Method: The design of the study is descriptive. The data were collected with a unique questionnaire which prepared by author after the literature review. The questionnaire includes descriptive information, sexual information sources and 25-item dysfunctional sexual belief statements. Statements containing sexual myths were evaluated as agree / disagree. The study was conducted with 212 female and 278 male university students.
Results: The average age of participants is 21.44 ± 1.89 and 56.7% of them are male. While obtaining information about sexuality, women mostly apply to friends (52.4%) and men mostly use the internet (60.8%). It is determined that there is a statistically significant relationship between myths believing status and gender, age, faculty and class level. “If two people love each other, they also know to get pleasure from sexual intercourse” and “Sexuality is natural, it can not be learned” are the most confirmed myths by both men and women. The most disapproved myth by women is the myth that “Sexuality is about the penetration of the penis into the vagina." The most disapproved myth by men is the myth that "Women initiate sexual intercourse is immoral."
Conclusion: The young population widely believes in sexual myths. It is very difficult to create a radical change on acquired belief mechanisms. Dysfunctional sexual beliefs/ sexual myths have important effects on a healthy sex life and partner relationship. Education can have a positive effect on these beliefs. However, this education should start before university education and continue throughout life.
Amaç: Bu çalışmanın amacı üniversite öğrencilerinin cinsel mitlere yönelik inanç ve tutumlarını belirlemektir.
Yöntem: Çalışmanın tasarımı tanımlayıcı niteliktedir. Veriler literatür taramasından sonra hazırlanan özgün bir anket formu ile toplanmıştır. Anket formu tanımlayıcı bilgiler, cinsellik ile ilgili bilgi kaynakları ve 25 maddelik disfonksiyonel cinsel inanış ifadelerini içermektedir. Cinsel mitleri içeren ifadeler katılıyorum/katılmıyorum tarzında değerlendirilmiştir. Çalışma 212 kadın 278 erkek üniversite öğrencisi ile gerçekleştirilmiştir.
Bulgular: Katılımcıların yaş ortalaması 21.44±1.89’dur ve %56.7’si erkektir. Cinsellik ile ilgili bilgi edinirken kadınlar çoğunlukla arkadaşlarına(%52.4), erkekler ise çoğunlukla internete(%60.8) başvurmaktadır. Mitlere inanma durumu ile cinsiyet, yaş, fakülte ve sınıf düzeyleri arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki olduğu belirlenmiştir. “Eğer iki insan birbirini seviyorsa cinsel ilişkiden zevk almasını da bilir” ve “Cinsellik doğaldır, öğrenilemez” hem erkeklerin hem de kadınların en çok onayladıkları mitlerdir. Kadınların en çok onaylamadıkları mit “Cinsellik penisin vajinaya girmesinden ibarettir” mitidir. Erkeklerin en çok onaylamadıkları mit ise “Kadınların cinsel ilişkiyi başlatması ahlaksızlıktır” mitidir.
Sonuç: Genç nüfus cinsel mitlere yaygın olarak inanmaktadır. Kazanılmış inanç mekanizları üzerinde köklü bir değişim yaratmak oldukça güçtür. Doğru olmayan cinsel inanışların/mitlerin, sağlıklı bir cinsel yaşam ve partner ilişkisi üzerinde önemli etkileri vardır. Eğitim ile bu inanışlar üzerinde olumlu yönde bir etki sağlanabilir. Ancak, bu eğitime üniversite eğitiminden önce başlamalı ve yaşam boyu devam etmelidir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Klinik Tıp Bilimleri |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 23 Eylül 2020 |
Gönderilme Tarihi | 15 Nisan 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 10 Sayı: 3 |
Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi’nin süreli bilimsel yayınıdır. Kaynak gösterilmeden kullanılamaz. Makalelerin sorumlulukları yazarlara aittir
Kapak
Ayşegül Tuğuz
İlter Uzel’in “Dioskorides ve Öğrencisi” adlı eserinden
Adres
Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi Tıp Tarihi ve Etik Anabilim Dalı Çiftlikköy Kampüsü
Yenişehir/ Mersin