Amaç: Sağlık Bilimleri Fakültesi öğrencilerinin dismenore ile baş etmede kullandığı geleneksel ve tamamlayıcı tıp uygulamalarını belirlemektir.
Yöntem: Araştırma tanımlayıcı tipte olup, Ankara’da bir vakıf üniversitesinin sağlık bilimleri fakültesinde öğrenime devam eden kadın öğrenciler ile yürütüldü. Araştırmanın örneklemini çalışmaya katılmaya gönüllü olan ve formları tam dolduran 206 kadın öğrenci oluşturdu. Verilerin toplanmasında, araştırmacılar tarafından literatürden yararlanılarak oluşturulan, katılımcıların sosyo-demografik ve menstrual özelliklerini, dismenore yaşama durumu, özellikleri ve baş etmede kullanılan geleneksel ve tamamlayıcı tıp uygulamalarına ilişkin verileri tanılayan kullanılmıştır. Araştırma verileri 27 Mayıs-5 Ağustos tarihleri arasında toplanmıştır. Araştırmadan elde edilen veriler IBM SPSS 27 programı ile değerlendirilmiştir. Araştırmadan elde edilen verilerin analizinde; sayı, yüzde, ortalama±standart sapma, minimum ve maksimum değerler gibi tanımlayıcı istatistikler kullanılmıştır.
Bulgular: Öğrencilerin Dismenore yaşama prevalansının %90,3 olduğu, %39,8’inin dismenoreyi şiddetli şekilde yaşadığı bulundu. Öğrencilerin dismenoreye yönelik geleneksel ve tamamlayıcı tıp uygulamaları olarak sırasıyla; sıcak uygulama, bitki çayı, duş alma, masaj, egzersiz, müzik dinleme, akupresür, kayropraktik spinal manipülasyon terapi, refleksoloji ve vitamin-mineral alma yöntemlerini kullandıkları belirlendi.
Sonuç: Öğrencilerin büyük bir çoğunluğunun dismenore yaşadığı belirlendi. Öğrencilerin dismenore ile baş etmede birbirinden farklı geleneksel ve tamamlayıcı tıp uygulamalarını kullandıkları belirlendi.
Araştırmamıza veri toplamada yardımcı olan ve ''Kadın Sağlığında Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp Uygulamaları Sempozyumu I: Jinekolojik Sorunlar'' adlı sempozyumda sözel bildiri sunumu yapan ebelik 4. Sınıf öğrencileri Ece Bulanık ve Enise Kocaer’e teşekkür ederiz.
Purpose: To determine the traditional and complementary medicine practices used by the students of the Faculty of Health Sciences to cope with dysmenorrhea.
Method: The research is descriptive and was conducted with female students studying at the health sciences faculty of a foundation university in Ankara. The sample of the study consisted of 206 female students who volunteered to participate in the study and filled out the forms completely. In the collection of datas, a form created by the researchers using the literature, identifying the socio-demographic and menstrual characteristics of the participants, the state of experiencing dysmenorrhea, their characteristics and traditional and complementary medicine practices used in coping was used. Research datas were collected between 27 May and 5 August. The datas obtained from the research were evaluated with the IBM SPSS 27 program. In the analysis of the datas obtained from the research; Descriptive statistics such as number, percentage, mean±standard deviation, minimum and maximum values were used.
Results: The prevalence of dysmenorrhea was found to be 90.3%. It was found that 39.8% of these students experienced severe dysmenorrhea. As students' traditional and complementary medicine applications for dysmenorrhea, respectively; It was determined that they used hot application, herbal tea, taking a shower, massage, exercise, listening to music, acupressure, chiropractic spinal manipulation therapy, reflexology, and vitamin-mineral intake methods.
Conclusion: It was determined that most of the students experienced dysmenorrhea. It was determined that the students used different traditional and complementary medicine practices to cope with dysmenorrhea.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Klinik Tıp Bilimleri |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 25 Mayıs 2022 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Mayıs 2022 |
Gönderilme Tarihi | 14 Şubat 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 12 Sayı: 2 |
Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi’nin süreli bilimsel yayınıdır. Kaynak gösterilmeden kullanılamaz. Makalelerin sorumlulukları yazarlara aittir
Kapak
Ayşegül Tuğuz
İlter Uzel’in “Dioskorides ve Öğrencisi” adlı eserinden
Adres
Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi Tıp Tarihi ve Etik Anabilim Dalı Çiftlikköy Kampüsü
Yenişehir/ Mersin