Bu
çalışmanın amacı muhasebe eğitimi alan öğrencilerin muhasebe alanındaki meslek
seçimlerinde etkili olan faktörlerin tespit edilip değerlendirilmesidir.
Araştırma örneklemi kapsamındaki veriler Uşak Üniversitesi İktisadi ve İdari
Bilimler Fakültesi’ndeki; İşletme, İktisat, Kamu Yönetimi, Maliye ve Ekonometri
bölümlerinde öğrenim gören 1053 öğrenciye anket yöntemi uygulanarak elde
edilmiştir. Analiz aşamasında öncelikle
geçerlilik ve güvenilirlik testi, faktör analizi ve faktör analizi sonucundaki
faktörlerle demografik özellikler arasındaki ilişkinin ölçülmesi için Levene’s
Test, ANOVA ve Varyans Analizi, Scheffe-posthoc analizleri yapılmıştır.
Araştırma
sonucunda muhasebe eğitimi alan ve potansiyel muhasebe meslek mensubu adayı
olan öğrencilerin muhasebe mesleğini tercih etmesindeki etkili olan faktörler 7
boyutta toplanmıştır. Bu faktörler kişisel tercihler, saygınlık ve sosyal statü
beklentisi, mesleki deneyim, çevre etkisi, çalışma şartları, bağımsız çalışma,
mesleki gelişim olarak isimlendirilmiştir. Ayrıca kişisel tercihler, saygınlık ve sosyal statü beklentisi, mesleki
deneyim, bağımsız çalışma faktörleri ile öğrencilerin okumakta oldukları
bölümler arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur.
The aim of this research is to evaluate and determine
the factors effective in selecting their professions in the accounting area of
the students taking an accounting education. The sample of this research is
comprised of 1053 students who has been educated in the departments of Business
Administration, Economic, Public Administration, Public Finance and
Econometrics, Usak University Faculty of Economics and Administrative Sciences.
The research data was collected with survey method. In the analysis stage,
Levene's test, ANOVA, Variance and Scheffe-posthoc analyses were
used to measure the relationship between the factors of validity and
reliability test- factor analysis- the factors in factor analysis and
demographic characteristics.
In the result of the research factors were categorized
in 7 dimensions that are effective for the students who are taken accounting
education and are candidates for potential accounting professions. These
factors are called as personal preferences, expectation of dignity and social
status, professional experience, environmental effect, working conditions, free
work conditions, professional development. There was also a meaningful
relationship between personal preferences, expectation of dignity and social
status, professional experience, free work conditions factors and departments
that students study.
Accounting Professions Accounting Education Choice of Profession
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Sayı |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Nisan 2018 |
Gönderilme Tarihi | 19 Aralık 2017 |
Kabul Tarihi | 3 Mart 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 10. Yıl Özel Sayısı |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Bu lisans, üçüncü kişilerin ticari olmayan amaçla eserinizden yararlanmasına, farklı bir sürüm oluşturmasına, geliştirmesine ya da eserinizin üzerine inşa ederek kendi eserlerini oluşturmasına izin verir. Ancak üçüncü kişilerin bu eserleri gayri-ticari olmak zorundadır ve üçüncü kişiler Dergimizde yayımlanan makalelerin yazarlarına atıfta bulunmak zorundadır.
Makale göndermek için https://dergipark.org.tr/tr/journal/591/submission/step/manuscript/new