This article derives from the perception of the formless in Kiesler’s Endless House. Form, materiality, tectonics and hapticity become the content and context of idea of correalism within Endless House.
Deriving from Kiesler’s experimentation with space, material and the model in Endless House, curiosity towards addressing the indeterminate in form was experimented by dissecting the body of a tumulus as an architectural and crafts work by students of architecture at Namık Kemal University in order to raise kinesthetic and haptic perception towards model making.
Bu makale Kiesler’in Sonsuz Evindeki
biçimsizlik algısından yola çıkar. Biçim, maddesellik, tektonik ve dokunsallık Sonsuz Ev’de korrealizm düşüncesinin içerik ve bağlamı haline gelir.
Kiesler’in Sonsuz Evi’nde mekan, madde ve
model ilişkine dair
deneyimleme üzerinden yola çıkarak, biçimde
belirlenimsizliğe değinmeye yönelik merak, Namık Kemal Üniversitesi mimarlık öğrencileri tarafından bir tümülüsün gövdesi disseksiyona uğratılarak anlaşılmaya çalışılır. Burada amaç, Kiesler’in model yapımındaki
kinestetik ve dokunsal algısına yönelik farklındalığı arttırmaktır.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Mimarlık |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 2 Sayı: 2 |