Günümüzde tasarımın dinamikleri mekânlardan mobil uygulama
arabirimlerine kadar hızla değişmektedir. Beğenileri analiz ederek daha
kaliteli kullanıcı deneyimi sunan, kullanıcısı ile bağ kurabilen ve tüm
detayları ile birlikte bütüncül bir yaklaşımla tasarlanmış mekânlar ilgi
görmektedir. Fiziksel mekânlardaki tasarımın bütüncül olarak ele alınması,
mekândaki mobilyadan donanımsal ürünlere kadar devam etmesi gerekmektedir.
Gelişen teknoloji ile birlikte tasarım bir ihtiyaçtan doğarak, estetik ve
fonksiyon anlamında çok daha fazlasını deneyimleme imkânı sunmaktadır. Bu
noktada, servis tasarımı iç mimari tasarım bağlamında, mekânın temas
noktalarının kullanıcının deneyimini geliştirmek amacıyla planlanması ve
düzenlenmesi eylemi olarak tanımlanmaktadır. Bu kavram kapsamında, insanı
tasarımlarının odak noktasına yerleştirmeyi amaçlayan yeni ofis yapılanmaları
deneyim ofisleri adı altında gelişmektedir. Deneyim tasarımı ofisleri tasarım
araştırmacıları, iç mimarlar, mimarlar, servis tasarımcıları ve
iletişimcilerden oluşmaktadır. İç mimarlık mesleği bu sürecin içerisinde kendi
yerini korumaya devam etmektedir. Ancak bu bağlamda gelişmekte olan ofis
yapılanmalarının, benimsedikleri bütüncül tasarım anlayışı ile birlikte
barındırdığı farklı uzmanlık alanlarının tek bir tasarımcı kimliği altında
toplanması söz konusu olmaktadır. İnsan odaklı tasarımı benimseyen bu yaklaşım,
tasarımın günümüzdeki ve yakın gelecekteki kapsamını tanımlamaktadır. Bu
bağlamda, tasarımcı ve iç mimar kavramları tanımlandıktan sonra gelişmekte olan
servis tasarımı kavramı iç mekân tasarımı kapsamında irdelenecektir. Çalışma,
yeni ofis yapılanmalarının incelenmesi ve yorumlanması ile
detaylandırılacaktır. Sonuç bölümünde ise araştırmanın amacı olan iç mimarlık
mesleğinin gelecekteki kapsamı, çalışma bağlamında yapılan araştırmalar
ışığında irdelenecektir.
İç Mimarlık Tasarım Deneyim Tasarımı Ofisleri Servis Tasarımı
Nowadays, the dynamics of design change rapidly from places to mobile
application interfaces. The places are attracted by a holistic approach
that provides a better quality user experience by analyzing the likes,
connecting with the user and with all the details. The design of physical
spaces should be considered as holistic, from furniture in space to hardware
products. With the developing technology, the design emerges from a need
offers the opportunity to experience much more in terms of aesthetics and
function. At this point, the service design is defined as the action of
planning and arranging the contact points of the space in order to improve the
user's experience in the context of interior design. Within the scope of
this concept, new office structures aim to place people at the focal point of
their designs and develop under the name of experience offices. Experience
design offices consist of design researchers, interior designers, architects,
service designers and communicators. Interior architecture profession
continues to maintain its place in this process. However, in this context,
it is possible to gather different fields of expertise, which together with the
integrated design approach, develop under a single designer identity. This
approach, which adopts human-centred design, defines the present and future
scope of design. In this context, after defining the concepts of designer
and interior architect, the concept of developing service design will be
examined within the scope of interior design. The study will be elaborated
by examining and interpreting new office structures. In the conclusion section,
the future scope of the interior architecture profession, which is the aim of
the research, will be examined in the light of the research done in the context
of the study.
Interior Architecture Design Experience Design Offices Service Design Futurism
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Mimarlık |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 4 Sayı: 2 |