The research is shaped around the question: How can the implicit structures that make up contemporary scenario techniques be adapted to the architectural design process? The aim is to adapt the question sets that play role in development of scenario techniques to the architectural design process and to discuss the results theoretically and evaluate suitability for architecture. In the works of Rabiger, Truby, McKay and Snyder, the essence of the relationship between sequences and space has been discussed. The originality was ensured by defining a sequence-based intersection between narrative and architecture. As findings, it was seen that the concept pools obtained by adapting the question sets that mediate the development of scenario techniques to the architectural design processes by changing subject and target, overlap with approaches that argue that design processes can be advanced by development of question series in scenario processes. The reinterpretation of subjects, objects and actions made visible through the fragmentation of architectural design with series of strategies is important in terms of integrating user-focused themes into architectural design steps. As a result, implicit structure of contemporary scenario techniques can be adapted to architectural design processes and thus the user experience can be improved.
Scenario-Based Design Architectural Scenario User-Centered Design Design Methodology
Araştırma temel bir soru etrafında şekillenir: Çağdaş senaryo tekniklerini oluşturan örtük yapılar, mimari tasarım sürecine nasıl uyarlanabilir? Bu bağlamda araştırmanın amacı, çağdaş senaryo tekniklerinin geliştirilmesinde rol oynayan soru setlerinin mimari tasarım sürecine uyarlanması ve sonuçların teorik açıdan tartışılarak mimariye uygunluğunun değerlendirilmesidir. Bu nedenle, ardışık sekansların incelenmesi ve senaryo tekniklerine odaklanan figürlerin açıklamaları literatür taraması yoluyla tartışılmaktadır. Rabiger, Truby, McKay, Snyder ve Kirsch gibi figürlerin eserlerinde kurgu tekniklerinin mekânsal bağlamına dair özler bulunması bu doğrultuda ele alınmıştır. Anlatı alanı ile mimari alan arasında sekans tabanlı bir kesişme alanı tanımlanarak araştırmanın özgünlüğü sağlanmıştır. Araştırmanın bulguları olarak, çağdaş senaryo tekniklerinin gelişimine aracılık eden soru setlerinin, özne ve hedef nesne değiştirilerek mimari tasarım süreçlerine uyarlanmasıyla elde edilen kavram havuzlarının, senaryo süreçlerindeki soru dizilerinin gelişimini dikkate alarak mimari tasarım süreçlerinin ilerletilebileceğini savunan figürlerin yaklaşımlarıyla örtüştüğü görülmüştür. Mimari tasarım sürecinin parçalara ayrılması yoluyla görünür kılınan özneler, nesneler ve eylemlerin, senaryo tabanlı stratejiler yoluyla yeniden yorumlanması, kullanıcı deneyimi odaklı temaların mimari tasarım adımlarına entegre edilebilmesi açısından önemlidir. Sonuç olarak, çağdaş senaryo tekniklerinin örtük iskeletinin mimari tasarım süreçlerine uyarlanabileceği ve bu sayede kullanıcı deneyiminin iyileştirilebileceği anlaşılmaktadır.
Senaryo Tabanlı Tasarım Mimari Senaryo Kullanıcı Merkezli Tasarım Tasarım Metodolojisi
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Mimarlık |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 8 Sayı: 2 |