Research Article
BibTex RIS Cite

OPINIONS OF STUDENTS ABOUT DISTANCE EDUCATION IN THE PANDEMI PROCESS

Year 2020, Covid-19 Special Issue, 1 - 9, 11.11.2020

Abstract

Distance education has become an imperative in the process of the pandemic in Turkey. Private or public institutions that provide education and training at all levels continued their activities through distance education. This study was carried out to determine student views on distance education. The working group consists of 508 students studying in different faculties and vocational schools of Malatya Turgut Ozal University. The data were collected by a "Student Views on Distance Education" questionnaire prepared by the researcher.

References

  • [1] Akdemir, Ö. (2011). Yükseköğretimimizde uzaktan eğitim. Journal of Higher Education and Science, 1(2): 69-71.
  • [2] Altiparmak, M., Kurt, İ. D. & Kapidere, M. (2011). E-Öğrenme ve uzaktan eğitimde açık kaynak kodlu öğrenme yönetim sistemleri. Malatya: XIII. Akademik Bilişim 2011, 319-327.
  • [3] Demirli, C. & Aksogan, M. (2012). The effect of blended learning on the persistence of academic performance for computer education. The Journal of Instructional Technologies &Teacher Education, 1(1): 111-122.
  • [4] Keegan, D. (1986). The foundations of distance education. London: Croom Helm.
  • [5] Holmberg, B (1989). Theory and practice of distance education. London and New York: Routledge.
  • [6] Kirik, A. M. (2014). Uzaktan eğitimin tarihsel gelişimi ve Türkiye’deki durumu, Marmara University Journal of Communication, 21: 73-94.
  • [7] Nizam, F. (2004). Eğitim-öğretimde kitle iletişim araçlarının kullanım olanakları ve avantajlar, Trabzon: KATÜ Akademik Bilişim 2004, 1-17.
  • [8] Karasar, N. (2008). Bilimsel Araştırma Yöntemi. (18th edition) Ankara: Nobel Yayınevi.
  • [9] Basturk, S. & Tastepe, M. (2013). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. (Chapter 5) Ankara: VizeYayıncılık.
  • [10] Uzgören, N. (2009). Bilimsel Araştırmalarda Kullanılan Temel İstatistiksel Yöntemler ve SPSS Uygulamaları. (3. Baskı), Kütahya.
  • [11] Calis-Duman, M. & Aksogan, M. (2018). Sosyal medya ve akademik başari: inönü üniversitesi öğrencileri üzerinde bir alan araştirmasi. Social Sciences Studies Journal, 4(18), 1624-1638.
  • [12] Birisci, S. (2013). Video konferans tabanlı uzaktan eğitme ilişkin öğrenci tutumları ve görüşleri. The Journal of Instructional Technologies &Teacher Education, 1(2), 24-40.
  • [13] Kaleli-Yilmaz, G. & Guven, B. (2015). Öğretmen adaylarının uzaktan eğitime yönelik algılarının metaforlar yoluyla belirlenmesi. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 6(2), 299-322.
  • [14] Tuncer, M. & Bahadir, F. (2017). Uzaktan eğitim programlarının bu programlarda öğrenim gören öğrenci görüşlerine göre değerlendirilmesi. The Journal of Educational Reflections, 1(2), 29-38.
  • [15] Ates, A. & Altun, E. (2008). Bilgisayar öğretmeni adaylarının uzaktan eğitime yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(3), 125-145.
  • [16] Pepeler, E., Ozbek, R. & Adanır, Y. (2018). Uzaktan eğitim ile verilen ingilizce dersine yönelik öğrenci görüşleri: Muş Alparslan Üniversitesi örneği. Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(3), 421-429.
  • [17] Yenilmez, K., Turgut, M. & Balbağ, M.Z. (2017). Öğretmen adaylarının uzaktan eğitime yönelik tutumlarının bazı değişkenler açısından incelenmesi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(2), 91-107.
  • [18] Kirali, F.N. & Alıcı, B. (2016). Üniversite öğrencilerinin uzaktan eğitim algısına ilişkin görüşleri. İstanbul Aydın Üniversitesi Dergisi, 8(30), 55-83.
  • [19] Yalman, M. (2013). Eğitim fakültesi öğrencilerinin bilgisayar destekli uzaktan eğitim sistemi (MOODLE) memnuniyet düzeyleri. Turkish Studies, 8(8), 1395-1406.
  • [20] Ozgol, M., Sarikaya, I. & Ozturk, M. (2017). Örgün eğitimde uzaktan eğitim uygulamalarına ilişkin öğrenci ve öğretim elemanı değerlendirmeleri. Journal of Higher Education and Science. 7(2), 294-304.
  • [21] Tanyildizi, M. & Semerci, C. (2005). Çevrim içi eğitim uygulamlarına ilişkin öğretim elemanı ve öğrenci görüşlerinin belirlenmesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 3(2), 421-429.
Year 2020, Covid-19 Special Issue, 1 - 9, 11.11.2020

Abstract

References

  • [1] Akdemir, Ö. (2011). Yükseköğretimimizde uzaktan eğitim. Journal of Higher Education and Science, 1(2): 69-71.
  • [2] Altiparmak, M., Kurt, İ. D. & Kapidere, M. (2011). E-Öğrenme ve uzaktan eğitimde açık kaynak kodlu öğrenme yönetim sistemleri. Malatya: XIII. Akademik Bilişim 2011, 319-327.
  • [3] Demirli, C. & Aksogan, M. (2012). The effect of blended learning on the persistence of academic performance for computer education. The Journal of Instructional Technologies &Teacher Education, 1(1): 111-122.
  • [4] Keegan, D. (1986). The foundations of distance education. London: Croom Helm.
  • [5] Holmberg, B (1989). Theory and practice of distance education. London and New York: Routledge.
  • [6] Kirik, A. M. (2014). Uzaktan eğitimin tarihsel gelişimi ve Türkiye’deki durumu, Marmara University Journal of Communication, 21: 73-94.
  • [7] Nizam, F. (2004). Eğitim-öğretimde kitle iletişim araçlarının kullanım olanakları ve avantajlar, Trabzon: KATÜ Akademik Bilişim 2004, 1-17.
  • [8] Karasar, N. (2008). Bilimsel Araştırma Yöntemi. (18th edition) Ankara: Nobel Yayınevi.
  • [9] Basturk, S. & Tastepe, M. (2013). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. (Chapter 5) Ankara: VizeYayıncılık.
  • [10] Uzgören, N. (2009). Bilimsel Araştırmalarda Kullanılan Temel İstatistiksel Yöntemler ve SPSS Uygulamaları. (3. Baskı), Kütahya.
  • [11] Calis-Duman, M. & Aksogan, M. (2018). Sosyal medya ve akademik başari: inönü üniversitesi öğrencileri üzerinde bir alan araştirmasi. Social Sciences Studies Journal, 4(18), 1624-1638.
  • [12] Birisci, S. (2013). Video konferans tabanlı uzaktan eğitme ilişkin öğrenci tutumları ve görüşleri. The Journal of Instructional Technologies &Teacher Education, 1(2), 24-40.
  • [13] Kaleli-Yilmaz, G. & Guven, B. (2015). Öğretmen adaylarının uzaktan eğitime yönelik algılarının metaforlar yoluyla belirlenmesi. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 6(2), 299-322.
  • [14] Tuncer, M. & Bahadir, F. (2017). Uzaktan eğitim programlarının bu programlarda öğrenim gören öğrenci görüşlerine göre değerlendirilmesi. The Journal of Educational Reflections, 1(2), 29-38.
  • [15] Ates, A. & Altun, E. (2008). Bilgisayar öğretmeni adaylarının uzaktan eğitime yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(3), 125-145.
  • [16] Pepeler, E., Ozbek, R. & Adanır, Y. (2018). Uzaktan eğitim ile verilen ingilizce dersine yönelik öğrenci görüşleri: Muş Alparslan Üniversitesi örneği. Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(3), 421-429.
  • [17] Yenilmez, K., Turgut, M. & Balbağ, M.Z. (2017). Öğretmen adaylarının uzaktan eğitime yönelik tutumlarının bazı değişkenler açısından incelenmesi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(2), 91-107.
  • [18] Kirali, F.N. & Alıcı, B. (2016). Üniversite öğrencilerinin uzaktan eğitim algısına ilişkin görüşleri. İstanbul Aydın Üniversitesi Dergisi, 8(30), 55-83.
  • [19] Yalman, M. (2013). Eğitim fakültesi öğrencilerinin bilgisayar destekli uzaktan eğitim sistemi (MOODLE) memnuniyet düzeyleri. Turkish Studies, 8(8), 1395-1406.
  • [20] Ozgol, M., Sarikaya, I. & Ozturk, M. (2017). Örgün eğitimde uzaktan eğitim uygulamalarına ilişkin öğrenci ve öğretim elemanı değerlendirmeleri. Journal of Higher Education and Science. 7(2), 294-304.
  • [21] Tanyildizi, M. & Semerci, C. (2005). Çevrim içi eğitim uygulamlarına ilişkin öğretim elemanı ve öğrenci görüşlerinin belirlenmesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 3(2), 421-429.
There are 21 citations in total.

Details

Primary Language English
Journal Section Research Articles
Authors

Mustafa Aksoğan 0000-0002-6826-3902

Publication Date November 11, 2020
Submission Date August 6, 2020
Acceptance Date August 14, 2020
Published in Issue Year 2020 Covid-19 Special Issue

Cite

APA Aksoğan, M. (2020). OPINIONS OF STUDENTS ABOUT DISTANCE EDUCATION IN THE PANDEMI PROCESS. NATURENGS1-9.