Yabancı dil olarak Türkçe öğretimi erken dönem Türkçe eserlerde yer alsa da son dönemde sistematikleşmeye başlayan bir alandır. Yabancılara Türkçe öğretimi yurt içinde DİLMER-TÖMER, yurt dışında ise Yunus Emre Enstitüsü, TİKA ve Türkiye Cumhuriyeti Maarif Vakfı aracılığıyla yapılmaktadır. Bu çalışma yabancı dil olarak Türkçe öğretimi alanında öğreticileri/öğretmenleri konu alan makalelerin eğilimleri belirmek amacıyla yapılmıştır. Çalışmada veriler doküman analizi ile toplanmış, kod ve temalara ayrılmış, yayın sınıflama formuna göre yıl, yazar sayısı, araştırma yöntemi, veri toplama aracı, veri analiz yöntemi, örneklem aralıkları ve konu alanı gibi başlıklara ayrılarak içerik analizi tekniği ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda toplamda 41 çalışmaya ulaşılmıştır. Söz konusu makalelerin en fazla 2020 ve 2021 yılları arasında hazırlandığını, en fazla 2 yazarlı çalışma yapıldığını, nitel araştırma yönteminin nicel araştırma yöntemine göre daha fazla tercih edildiği sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca en fazla kullanılan veri toplama aracının yarı yapılandırılmış görüşme formu olduğu, betimsel içerik analizi tekniğinin sıklıkla kullanıldığını ve en fazla sorunlar başlığının ele alındığı bulgulanmıştır. Elde edilen bulgulardan hareketle bazı önerilerde bulunulmuştur.
Although teaching Turkish as a foreign language is included in early Turkish works, it is a field that has recently started to be systematised. Teaching Turkish to foreigners is carried out through DİLMER-TÖMER in Turkey and Yunus Emre Institute, TIKA and Maarif Foundation of the Republic of Turkey abroad. This study was conducted in order to determine the trends of the articles on teachers/instructors in the field of teaching Turkish as a foreign language. In the study, the data were collected by document analysis, divided into codes and themes, and analysed by content analysis technique by dividing them into titles such as year, number of authors, research method, data collection tool, data analysis method, sampling intervals and subject area according to the publication classification form. As a result of the research, a total of 41 studies were reached. It was concluded that the articles in question were mostly prepared between 2020 and 2021, the most studies were conducted with 2 authors, and qualitative research method was preferred more than quantitative research method. In addition, it was found that the most commonly used data collection tool was semi-structured interview form, descriptive content analysis technique was frequently used, and the title of problems was addressed the most. Based on the findings, some suggestions were made.
Turkish Education Teacher/İnstructive Article Thesis Content Analysis
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sosyal ve Beşeri Bilimler Eğitimi (Ekonomi, İşletme ve Yönetim Hariç) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 16 Kasım 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2023 |
Gönderilme Tarihi | 7 Ağustos 2023 |
Kabul Tarihi | 30 Ekim 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 5 Sayı: 2 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-Non Commercial 4.0 International License.