Bu araştırmanın amacı, öğretmenlerin okul müdürleri ile gerçekleştirdikleri kişiye özgü anlaşmaları kaç farklı şekilde anladıklarını ortaya koymaktır. Araştırmada nitel metodoloji kapsamında fenomenografi deseni kullanılmış ve veriler sektör (kamu/özel), okul düzeyi, branş, yaş ve cinsiyet fark alanlarına göre dengeli şekilde çeşitlendirilerek on altı öğretmen ile yarı yapılandırılmış yarı yapılandırılmış görüşme yöntemi kullanılarak toplanmıştır. Araştırma sonucunda katılımcıların bu anlaşmaları altı farklı şekilde anladıkları ortaya konmuştur. Bu anlayışlar, (A1) “gerekli koşulların varlığı ile gerçekleşebilen bir uygulama,” (A2) “bana kendimi iyi hissettiren bir uygulama,” (A3) “okula fayda sağlayan bir uygulama,” (A4) “bana faydaları dokunan bir uygulama,” (A5) “makul nedenler görebilirlerse diğer öğretmenlerin kabullendiği bir uygulama” ve (A6) “okul yöneticilerinin mecbur kalınca razı oldukları bir uygulama” şeklindedir. Bu anlayışlar arasında kapsam bakımından hiyerarşik bir sıralama yapılmış ve A6 anlayışına sahip katılımcıların A5 anlayışınsa da sahip oldukları ortaya çıkmıştır. Son olarak, araştırma bulgularına dayalı olarak araştırmaya ve uygulamaya yönelik öneriler geliştirilmiştir.
Kişiye özgü anlaşmalar fenomenografi öğretmenler okul müdürleri
Bu araştırma makalesi, Doç. Dr. Gökhan Özaslan danışmanlığında Görkem Boyacı tarafından kaleme alınan, “Öğretmenlerin Okul Yöneticileri ile Gerçekleştirdikleri Kişiye Özgü Anlaşmalara İlişkin Anlayışlarına Yönelik Fenomenografik Bir İnceleme” adlı yüksek lisans tezine dayalı olarak hazırlanmıştır.
-
-
-
The aim of the present study is to find out how many different ways teachers understand the idiosyncratic deals they make with school principals. The study used a phenomenographic design within the qualitative methodology and data was collected through semi-structured interviews with sixteen teachers who were balanced diversified in terms of sector (public/private), school level, subject, age, and gender. As a result of the research, it was found that the participants understood these agreements in six different ways. These understandings are (U1) "a practice that can be realized if the necessary conditions are met," (U2) "a practice that makes me feel good," (U3) "a practice that benefits the school," (U4) "a practice that benefits me," (U5) "a practice that other teachers can accept if they see reasonable grounds for it," and (U6) "a practice that the school administrators agree to when they have to." A hierarchical categorization was made between these understandings based on how one understanding encompasses another and it was found that the participants who had understanding U6 also had understanding U5. Finally, recommendations for research and practice were developed based on the research findings.
Idiosyncratic deals phenomenography teachers school principals
This research article is based on the master’s thesis entitled "A Phenomenographic Investigation into Teachers’ Conceptions of Idiosyncratic Deals Made with School Principals" written by Görkem Boyacı under the supervision of Assoc. Prof. Dr. Gökhan Özaslan.
-
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Sosyal ve Beşeri Bilimler Eğitimi (Ekonomi, İşletme ve Yönetim Hariç) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Proje Numarası | - |
Erken Görünüm Tarihi | 15 Ekim 2024 |
Yayımlanma Tarihi | |
Gönderilme Tarihi | 4 Mart 2024 |
Kabul Tarihi | 27 Temmuz 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 6 Sayı: 2 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-Non Commercial 4.0 International License.