Ofis sözleşmeleri genel olarak ofis sağlayıcısı, ofis kullanıcısı ve ofis çalışanı arasında ortaya çıkan üçlü ilişkiyi anlatmak için kullanılır. Ofis kullanıcısı hem ofis alanı ihtiyacını hem de ofis malzemeleri, güvenlik, resepsiyon, kafeterya gibi işi ile ilgili diğer ihtiyaçlarını aynı anda temin etmek üzere ofis sağlayıcısı ile sözleşme yapar. Ofis sağlayıcısı bu sözleşme gereği yüklendiği bazı edimleri, ofis çalışanı ile yaptığı sözleşme vasıtasıyla kullanıcıya sunar. Ofis kullanıcısı ile ofis çalışanı arasında doğrudan bir ilişki yoktur. Ancak çalışan kimi zaman kullanıcının yardımcı kişisi olabilir. Çalışan ile ofis sağlayıcısı arasındaki sözleşme açısından da kullanıcı edimden yararlanan üçüncü kişidir.
İrade serbestisi ilkesinin de bir yansıması olarak taraflar çeşitli şekillerde ofis sözleşmesi yapabilmektedirler. Hazır ofis, ortak ofis ve pandemi ortamı ile birlikte artık daha fazla duyduğumuz sanal ofis bu türlerden bazılarıdır. Çalışmada bu üçlü ilişkinin hukukî niteliğine, uygulamadaki görünümlerine ve bunlarla ilgili yaşanan uyuşmazlıklar için çözüm önerilerine değinilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Hukuk |
Bölüm | Araştırma Makaleleri (Research Articles) |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Aralık 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 4 Sayı: 2 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.