İnsanın doğumundan ölümüne uzanan süreçte
onun dış dünyayı algılamasına; varlıklar, olaylar ile olgular arasındaki
benzerlik ve farklılıkları ayırt etmesine, olası zihinsel karmaşalardan
korunmasına katkı sunan kavramlar, bu yönleriyle kancalara benzetilirler.
Kavramlar aracılığı ile her düşünce, karşılık geldiği anlama uygun tarzda insan
zihninde ilgili olduğu kancaya takılarak bir düzene kavuşur. Bu sebeptendir ki,
okullarda yürütülmekte olan öğretim süreçlerinin en önemli aşaması, kavram
öğretimidir. Okullarda kavram öğretimi, uzman öğreticiler eliyle, formal
tarzda, bir sistem dahilinde yürütülmeye çalışılsa da; öğrenen, öğretici, takip
edilen strateji ve öğrenilecek kavram orijinli sınırlılıklar nedeniyle eksik
veya yanlış öğrenmeler meydana gelebilmektedir. Kavram öğretimiyle ilgili bu
sınırlılıklar, beşeri dil düzeni içerisinde ortaya çıkan kavramları, bir takım
anlam olayları ile dönüştüren ve kendi sahasına dahil eden din olgusu ve dini
kavramlar için de söz konusu olabilmektedir. Din öğretimi süreçlerinin doğru ve
etkin planlanabilmesinde bu sınırlılıkların tespit edilerek uygun öğretim
stratejilerinin geliştirilmesi önem arz etmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Kasım 2019 |
Gönderilme Tarihi | 16 Nisan 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Sayı: 47 |
Necmettin Erbakan Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu İlahiyat Fakültesi
Adres: Aşkan Mh. Yeni Meram Cd. No: 136 Meram / KONYA • E-posta: akifdergisi@erbakan.edu.tr
ISSN: 2148-9890 • e-ISSN: 2149-0015
Sosyal Medya Hesapları:
Twitter: @akifdergisi • Instagram: @akifdergisi • Facebook: @akifdergisi