Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

TÜRKİYE’DEKİ DÜŞÜNCE KURULUŞLARININ SOSYAL MEDYA KULLANIMLARI ÜZERİNE BİR İNCELEME

Yıl 2021, Cilt: 3 Sayı: 1, 101 - 114, 30.06.2021

Öz

Düşünce kuruluşları, son yıllarda hem ulusal hem de uluslararası alanda kamu politikası süreçlerinin önemli bir parçası olarak kabul edilmektedirler. Ancak düşünce kuruluşu kültürünün henüz yalnızca gelişmiş ülkelerde yerleşmiş olduğu da bilinmektedir. Gelişmekte olan ülke statüsünde değerlendirilen Türkiye'nin, gelişmiş ülkelerin uygulamalarını örnek alarak ve kendi iç dinamiklerine uygun yeni stratejiler üreterek düşünce kuruluşlarını kamu politikası sisteminin içine dahil etmesi gerekmektedir. Düşünce kuruluşlarının ülkedeki demokratik kalkınmaya değerli bir katkı sunabilecekleri düşünüldüğünde bu çalışma Türkiye’de konu hakkındaki akademik literatüre katkı sunması amacıyla, düşünce kuruluşlarının etkili olmaları için önemli bir gösterge olan sosyal medya kullanımı konusunu incelemektedir. Bu bağlamda, politika süreçlerinde etkili olmaları için günün şartlarını sağlayıp sağlamadıkları hakkında resmi olarak kullandıkları sosyal medya hesapları üzerinden bir inceleme yürütülmüştür. Çalışmanın temel sorusu düşünce kuruluşlarının sosyal medya kullanımı ile hedef kitlelerine ulaşmayı, dolayısıyla da görünürlüklerini artırarak politikalar hakkında söz sahibi olmak için adım atmayı başarıp başaramadıklarıdır. Bu kapsamda, çalışmada öncelikle düşünce kuruluşları kavramı ve literatürü üzerine kısa bir bilgi verildikten sonra aldıkları ve almaya çalıştıkları roller anlatılmaktadır. Ardından almak istedikleri görevleri almalarını sağlayacak bir etki kapasitesine erişmeleri için izlemeleri gereken yol ve sosyal medya kullanımının bu yoldaki önemi tartışılmaktadır. Sonuç olarak sosyal medya mecralarında nasıl yer aldıkları verilerle analiz edilerek bu konudaki etki kapasitelerini artırmaları için önerilerde bulunulmaktadır. Çalışmanın ulaşmaya çalıştığı nihai hedef, düşünce kuruluşlarının hem halkın gözünde hem de kamu politikası süreçlerinde etkili birer aktör olarak bulunmaları için uygulamaya yönelik gerçekçi öneriler ortaya koymaktır.

Destekleyen Kurum

-

Proje Numarası

-

Teşekkür

Dergi emekçilerine teşekkür ederim

Kaynakça

  • Abelson, D. E. (1996). American Think-Tanks and their Role in US Foreign Policy, 1st Ed., Londra: MacMillan Press.
  • Alloisio, I., Bertolin S., Farnia L., Giove S., ve Trevisan J. (2013). The 2012 ICCG Climate Think Tank Ranking: A Methodological Report. Venedik, Italya: International Center for Climate Governance.
  • Bağcı, H. ve Aydın A. (2009). “Dünyada ve Türkiye’de Düşünce Kuruluşu Kültürü”, Türkiye'de Stratejik Düşünce Kültürü ve Stratejik Araştırma Merkezleri: Başlangıcından Bugüne Türk Düşünce Kuruluşları, Ed. Hasan Kanbolat ve H. Ali Karasar, 1. Basım, Ankara: Nobel Yayınları, 57-124.
  • Clark, J. ve Roodman D. (2013). “Measuring Think Tank Performance: An Index of Public Profile.” CGD Policy Paper 025. Washington DC: Center for Global Development. http://www.cgdev.org/publication/metrics-think-tank-profile (Erişim Tarihi: 03.04.2021)
  • ERG (2021). Yeni Bir Fikir Üretim Merkezi: Eğitim Reformu Girişimi, https://www.egitimreformugirisimi.org/hakkimizda/ (Erişim Tarihi: 04.04.2021)
  • ESI (2021). Who we are, https://www.esiweb.org/who-we-are (Erişim Tarihi: 04.04.2021)
  • GPoT (2021). Who we are, http://www.gpotcenter.org/about (Erişim Tarihi: 04.04.2021)
  • Hames, T. ve Feasy R. (1994). “Anglo-American Think Tanks under Reagan and Thatcher”, A Conservative Revolution? The Thatcher-Reagan Decade in Perspective, Ed. A. Adonis ve T. Hames, Manchester: Manchester University Press, 215-237, https://books.google.com.tr/books?id=2nu7AAAAIAAJ&printsec=frontcover&hl=tr&source=gbs_ge_summary_r&cad=0#v=onepage&q&f=false (Erişim Tarihi: 03.04.2021)
  • Hentschel, M., Alonso, O., Counts, S., & Kandylas, V. (2014). “Finding users we trust: Scaling up verified Twitter users using their communication patterns”. Eighth International AAAI Conference on Weblogs and Social Media, Haziran 1-4, Ann Harbor: Michigan.
  • IPM (2021). İstanbul Politikalar Merkezi, https://ipc.sabanciuniv.edu/tr/hakkimizda (Erişim Tarihi: 04.04.2021)
  • James, S. (2000). “Influencing Government Policy Making”, Banking on Knowledge: The Genesis of the Global Development Network, Diane Stone (ed.), London and New York: Routledge, 165-182
  • Karabulut, N. (2019). Impact Capacity of Think Tanks in Turkey (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Necmettin Erbakan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü: Konya
  • Kuntz, F. (2013). Communications and Impact Metrics for Think Tanks. The Centre for International Governance Innovation, https://www.cigionline.org/articles/communications-and-impact-metrics-think-tanks (Erişim Tarihi: 28.03.2021)
  • Kutlu, Ö ve Karabulut N. (2019). “Türkiye’deki Düşünce Kuruluşlarının Etki Kapasitesi Bağlamında Önemli Bir Değişken olarak Sosyal Medya Kullanımı”. 10. Uluslararası Sivil Toplum Kuruluşları Kongresi, 1-3 Kasım 2019, Balıkesir: Türkiye, 354-364
  • LDT (2021). LDT Hakkında, http://www.liberal.org.tr/sayfa/ltd-tarihce,1.php (Erişim Tarihi: 04.04.2021)
  • McGann, J. (2021). “2020 Global Go To Think Tanks Index Report”, Pennslyvania, TTCSP: https://repository.upenn.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=1019&context=think_tanks (Erişim Tarihi: 03.04.2021)
  • Peetz, D. (2017). “Why Establish Non-Representative Organizations? Rethinking the Role, Form and Target of Think Tanks”. Ed. A. Salas-Porras ve G. Murray, Think Tanks and Global Politics, New York: Palgrave Macmillan, ss.245-264.
  • Rich, A. (2001). Think Tanks and the Intersection of Ideology, Advocacy, and Influence, NIRA Review, Winter 2001, 51-68, http://www.nira.or.jp/past/publ/review/2001winter/rich.pdf (Erişim Tarihi: 27.03.2021)
  • Rieder, B. (2013). Studying Facebook via Data Extraction: The Netvizz Application. WebSci’13, May 2–4, Paris, France SETA (2021). Hakkımızda, https://www.setav.org/hakkimizda/ (Erişim Tarihi: 04.04.2021)
  • Stone, D. ve Garnett M. (1998). “Think Tanks, Policy Advice and Governance”, Think Tanks Across Nations: A Comparative Approach, Ed. D. Stone, A. Denham ve M. Garnett, Manchester: Manchester University Press, 1-20, https://books.google.com.tr/books?id=hstRAQAAIAAJ&printsec=frontcover&hl=tr&source=gbs_ViewAPI&redir_esc=y#v=onepage&q&f=false (Erişim Tarihi: 27.03.2021)
  • TEPAV (2021). Tepav nedir? https://www.tepav.org.tr/tr/html/250/Hakkimizda/ (Erişim Tarihi: 04.04.2021)
  • TESAM (2021). Hakkımızda, https://tesam.org.tr/hakkimizda/ (Erişim Tarihi: 04.04.2021)
  • TESEV (2021). Hakkımızda, https://www.tesev.org.tr/tr/turkiye-ekonomik-ve-sosyal-etudler-vakfi/ (Erişim Tarihi: 04.04.2021)
  • USTAD (2021). USTAD Hakkında http://www.ustad.org.tr/?page_id=2 (Erişim Tarihi: 04.04.2021)
  • Wasserman, S. ve Faust K. (1994). Social Networks Analysis: Methods and Applications, Cambridge, UK: Cambridge University Press.
  • We Are Social ve Hootsuite (2021). Digital in 2020 Report, https://wearesocial.com/global-digital-report-2019 (Erişim Tarihi: 03.04.2021)
  • Weaver, R. K. ve McGann J. (2000). “Think Tanks and Civil Societies in a Time of Change”, Think Tanks and Civil Societies: Catalysts for Ideas and Action, Ed. J. McGann and R. K. Weaver, New Jersey: Transaction Publishers, 1-36, https://books.google.com.tr/books?id=KEsr4yEGZEsC&pg=PP8&hl=tr&source=gbs_selected_pages&cad=3#v=onepage&q&f=false (Erişim Tarihi: 27.03.2021)
Toplam 27 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Kamu Yönetimi, Siyaset Bilimi
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Niyazi Karabulut 0000-0002-6175-2025

Önder Kutlu 0000-0002-7533-9960

Proje Numarası -
Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2021
Gönderilme Tarihi 5 Nisan 2021
Kabul Tarihi 14 Mayıs 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Karabulut, N., & Kutlu, Ö. (2021). TÜRKİYE’DEKİ DÜŞÜNCE KURULUŞLARININ SOSYAL MEDYA KULLANIMLARI ÜZERİNE BİR İNCELEME. Necmettin Erbakan Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi, 3(1), 101-114.
Necmettin Erbakan Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.