Günümüzde otomotiv sektörü için büyük
öneme sahip olan dayanım, hafiflik, ekonomiklik ve şekillendirilebilirlik istenen
önemli özelliklerdendir. TRIP (Transformation Induced Plasticity) çelikleri
deforme olabilen yüksek mukavemetli ideal fazları ile otomotiv sektörü için son
derece uygun bir yapı oluştururlar. Bu çalışmada, tipik TRIP çeliğinin mevcut
alüminyum miktarı değiştirilerek vakumsuz indüksiyon ocağında farklı Al
içeriğine sahip TRIP çeliği üretimi gerçekleştirilmiştir. Üretimi
gerçekleştirilen TRIP çeliğinin Al oranı 0,4 – 0,8 ve 1,4 oranlarında
değiştirilmiştir. Daha sonra, elde edilen numunelerin birleştirilmesinde MIG-MAG kaynak tekniği kullanılmıştır. Elde
edilmiş kaynaklı TRIP çeliklerinin, kaynak bölgesinin mikroyapı ve mikrosertlik
profilleri çıkarılmış ve elde edilen sonuçlar literatür ile karşılaştırılarak
Al içeriğinin etkisi yorumlanmıştır.
Strength, lightness, economy and
formability are important characteristics for the automotive sector, which has
a high economic area today. TRIP (Transformation Induced Plasticity) creates a
highly suitable structure for the automobile industry with high strength ideal
phases which can be deformed. In this study, TRIP steel production with
different Al content carried out by adding Al in TRIP steel with using
non-vacuum induction furnace. Al content of the steel was changed to 0,4 – 0,8
and 1,4 ratios. Then, the obtained samples were combined with the MIG-MAG
welding technique.
Microstructure
and microhardness profiles of the welded TRIP steels were obtained and the
results were compared with the literature and Al content was interpreted.
Konular | Mühendislik |
---|---|
Bölüm | Malzeme Mühendisliği |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2017 |
Kabul Tarihi | 30 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 6 Sayı: 2 |