Makine ve otomotiv parçalarında genel olarak kullanılan takım çeliklerin ömürleri aşınmalar ile sınırlıdır. Bundan dolayı aşınmaların önlenebilmesi, ekonomik açıdan ciddi anlamda kazanç sağlayacaktır. Son zamanlarda bu problemleri azaltmak ya da ortadan kaldırmak için yeni nesil takım çelikleri ve takım çeliklerinin iyileştirilmesi üzerine çalışmalar artmıştır. Takım çeliklerinin iyileştirilmesi için yapılan çalışmalardan bir tanesi de kaplama yöntemleridir. Yüzeylerdeki aşınma ve korozyona karşı dayanımları artırmak amacı ile kaplamalar son zamanlarda oldukça öne çıkmaktadır. Bu çalışmada 1,2344 sıcak iş takım çelikleri kutu sementasyon yöntemi (TRD) kullanılarak farklı sıcaklıklarda 2 saat süre ile Vanadyum Karbür (VC) kaplama gerçekleştirilmiştir. VC kaplama ile aşınmaya ve korozyona karşı dayanımı artırmak ve ekonomiye katkı sağlamak amaçlanmıştır. VC ile kaplanmış numunelerin mikroyapı incelemeleri ve sertlik testleri yapılmıştır. Elde edilen mikroyapı ve sertlik değerlerin literatür ile karşılaştırılarak tartışılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 2020 |
Kabul Tarihi | 30 Haziran 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 4. International Conference on Material Science and Technology (IMSTEC 2019) özel sayı |