Üniversitesi
Öğrencilerinin Medya Kullanım Alışkanlıkları ve Eğitim Amaçlı Medyayı Kullanım Bilinci”ni
ortaya koyma amacına yönelik olarak yapılan bu çalışmada üniversite
öğrencilerinin medyayı daha nitelikli bir biçimde kullanabilmeleri, pasif
izleyici konumundan çıkıp aktif üretici olabilmeleri ve her geçen gün gelişerek
kullanıcılara daha fazla imkân sağlayan iletişim ve bilgi teknolojilerinden
daha iyi yararlanabilmelerine yönelik projeler geliştirilebilmesi için gerekli veriler
elde edilmiştir. Akdeniz
Üniversitesi'nde gerçekleştirilen çalışma; meslek yüksekokulu, yüksekokul ve
fakültelerde anket yapılmış, öğrencilerin kitle iletişim araçlarını eğitim, kendini ifade etme,
medyayı amaçları doğrultusunda kullanma ve medyanın tüketici ve medya aracılığı
ile üretme gibi, eğlence bağlamında kullanım alışkanlıkları tespit edilmeye
çalışılmış, bu konudaki bilinç düzeylerinin ölçülmesi hedeflenmiş, Akdeniz
Üniversitesi öğrencilerinin ve öğretim elemanlarının günümüzün gelişen iletişim
ortamını eğitim odaklı kullanım düzeyi ortaya konulmaya çalışılmıştır. Çalışmanın ortaya
koyduğu sonuçlara göre üniversite öğrencilerinin izledikleri televizyon program
türlerinin, sosyal medyada geçirdikleri vaktin, kitap, gazete ve dergi okuma
alışkanlıklarının, internette geçirdikleri zamanın niteliği ülke genelinden
farklı değildir. Sosyal medyanın da eğitim amaçlı kullanımı hem öğrenci hem
öğretim elemanları boyutunda yetersizdir. Çalışmanın elde ettiği bulgular
doğrultusunda etkin bir medya okuryazarlığı eğitiminin öğrencilerin medya
kullanım alışkanlıklarını daha üretken bir hale getirme açısından önem taşıdığı
ve teşvik edilip, kurumlar boyutunda da gerekli düzenlemelerin yapılması
önerilmiştir.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 7 Sayı: 2 |