Personality traits Extroversion Service orientation Hotel department preference
Turizm
öğrencilerinin hizmet yönelimli olmaları, onların en önemli belirleyici
özelliklerindendir. Üniversite düzeyinde turizm eğitimi alan öğrencilerin
dışadönüklüklerinin otel departman tercihine etkisini belirlemek üzere bir
araştırma gerçekleştirilmiştir. Ayrıca, bu etkide hizmet yönelimliliğin
aracılık rolü test edilmiştir. Araştırma, tanımlayıcı türde tasarlanmıştır.
Veriler; literatüre dayalı geliştirilen bir anket ile toplanmıştır. Araştırmanın
evrenini, Türkiye’de üniversite düzeyinde turizm eğitimi alan öğrenciler
oluşturmaktadır. Örnekleme çerçevesini ise bir kamu üniversitesinin ön lisans
düzeyindeki Turizm ve Otel İşletmeciliği ve lisans düzeyindeki Turizm
İşletmeciliği bölümü öğrencileri meydana getirmektedir. Anket, 2017 Mart ayında
kota örnekleme tekniği ile yüz yüze uygulanmıştır. Geçerli 349 anket elde
edilmiştir. Verilerin analizinde; tanımlayıcı istatistiklerin yanı sıra, faktör
ve regresyon analizlerinden yararlanılmıştır. Öğrencilerin misafirle temas
gerektiren departmanlardan halkla ilişkiler, ön büro, satış ve danışma
departmanlarında çalışmak istedikleri, misafirle dolaylı temas gerektiren
departmanlardan ise insan kaynakları yönetimi departmanında çalışmayı arzu
ettikleri bulunmuştur. Dışadönüklüğün alt boyutu olan, rahatlığın misafirle
doğrudan temas gerektiren departman tercihine etkisinde hizmet yöneliminin
kısmi aracılık rolüne sahip olduğu anlaşılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Haziran 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 8 Sayı: 1 |