Akademik ortamda öğrencilerin yerine getirmesi
gerekli görevleri bulunmaktadır. Fakat öğrenciler yapması gereken bu görevleri
genel olarak başka bir zamanda yapmak üzere ötelemektedir. Yapılması gereken ve
planlanan bu görevlerin ileri bir zamana bırakılmasına akademik erteleme
denilmektedir. Akademik erteleme davranışının bireyde alışkanlık haline
gelmesinin temelinde bu nedenlerin zamanında tespit edilerek giderilmemesi
yatmaktadır. Bu çalışmada ortaokul öğrencilerinin akademik erteleme davranışı
ölçeği geliştirilmesi amaçlanmaktadır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2016-2017
eğitim-öğretim yılında, Afyonkarahisar merkezde yer alan 350 ortaokul öğrencisi
oluşturmaktadır. Araştırmada genel tarama modeli kullanılmıştır. Verileri elde
edebilmek için 19 maddeden oluşan 5’li likert tipinde ölçek geliştirilmiştir.
Ölçek iki faktörlü olarak, 1. faktörde
(sorumsuzluk ve tercih etme) 0.564 - 0.780 arasında faktör yükleri olan
6 madde ve 2. faktörde (çevre ve hisler)
0.596 – 0.743 arasında faktör yükleri olan 13 maddeden oluşturulmuştur.
Geliştirilen ölçeğin, faktörlerinin sırasıyla güvenirlik anlamındaki cronbach
alfa katsayıları 0.866 ve 0. 935 ve ölçeğin genel anlamdaki cronbach alfa
katsayısı 0.946 olarak hesaplanarak güvenilir olduğu tespit edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 9 Sayı: 1 |