Günümüzde turizm toplumları ve kültürleri önemli ölçüde etkilemektedir. Özellikle küreselleşme, kalkınma, uluslararası rekabet, zenginlik, gelişmişlik vb. göstergeler bağlamında bir statü sembolüne dönüşen turizm çoğunlukla endüstriyel bir alan olarak tasvir edilmektedir. Büyüme, kalkınma, gelişmişlik gibi iktisadi perspektiflerle, fayda-maliyet analizi temelinde işletme, yönetim-organizasyon eksenli araştırmalara daha fazla konu olan turizm ilişkilerinin, iktisadın gölgesinde kaldığı ve sosyolojik araştırmaların bu alanda pek yaygınlık kazanamadığı ileri sürülebilir. Bu yaygın ve baskın eğilimin aksine John Urry, “Turist Bakışı” (Tourist Gaze) isimli eserinde turizm ilişkilerini tarihsel ve toplumsal bağlamda, teorik ve pratik düzeyde, birçok boyutuyla birlikte ele alarak önemli bir eksikliği kapatmaktadır. “Turist Bakışı”, (1990) yayımlandığı ilk yıllardan itibaren kült bir esere dönüşmüş ve turizm araştırmalarına sosyolojik bakış açısı ve kullanışlı olabilecek özgün kavramlar kazandırmıştır. Öyle ki bu kavramlardan “turist bakışı”, sosyolojik düzeydeki turizm araştırmalarında en sık başvurulan ve alıntılanan az sayıda kavramdan biri haline gelmiş olup, kullanıldığında direkt yazarını akla getirebilmektedir. “Turist Bakışı” eserinin bu bakımdan turizm sosyolojisi alanındaki temel metinlerden biri olduğu ileri sürülebilir. Bu çalışmada “Turist Bakışı” isimli eserin değerlendirmesi yapılacaktır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Haziran 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 10 Sayı: 1 |