Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

HİNDİSTAN OTOMOBİL ENDÜSTRİSİNİN GELİŞİMİNDE DEVLETİN ROLÜ

Yıl 2021, Cilt: 11 Sayı: 2, 944 - 968, 26.06.2021
https://doi.org/10.30783/nevsosbilen.770005

Öz

Küreselleşmeyle birlikte üretim faaliyetleri kaynak ve karlılık açısından dünya genelinde yeniden dağılım göstermiş ve bazı bölgeler çeşitli endüstriler açısından cazibe merkezi haline gelmiştir. Hindistan'ın bu yeni düzende payına düşen sektörlerden biri de otomobil sektörü olmuştur. Nitekim Hindistan otomobil endüstrisi son on beş yılda büyük bir büyüme göstermiştir. Halihazırda ülke, otomobil üretiminde dünya dördüncüsü, ticari araç üretiminde ise dünya yedincisidir.
Otomotiv sektörü Hindistan'ın ekonomik büyümesinin önemli belirleyicilerinden biridir. Otomotiv endüstrisinin ekonomide geriye ve ileriye doğru ve imalat sanayi ile bağlantıları kuvvetlidir. Dolayısıyla bu sektör ekonomik büyüme açısından büyük bir çarpan etkisi yaratmaktadır. Hindistan, ülke dinamiklerini ve dünyadaki talep yapısını dikkate alarak küçük, yakıt tasarrufu sağlayan, düşük fiyatlı otomobiller üretmeyi planlamaktadır ve halihazırda küresel otomobil üretim ağında önemli bir kompakt otomobil üreticisi olarak ortaya çıkmaktadır.
Hindistan'ın önemli bir otomotiv üretim merkezi olmasının temel sebepleri arasında devletin otomobil endüstrisine yönelik uyguladığı politikalar, emek başta olmak üzere ucuz üretim faktörlerinin olması, bazı tarihsel ve coğrafi nedenler,nüfus artışı ve ekonomik büyümeye bağlı olarak otomobile olan artan iç talep yer almaktadır.
Bu çalışmanın amacı Hindistan otomotiv sektörünü incelemek ve otomotiv endüstrisinde yaşanan gelişmelerde devlet politikalarının önemini tespit etmektir.Çalışmada milli otomotiv endüstrisi içinde binek araçların konumu incelenecektir, ticari araçlar kapsam dışıdır.

Kaynakça

  • Ahluwalia,M.S.(2002). Economic Reforms in India Since 1991: Has Gradualism Worked?. Journal of Economic Perspectives- 16(3),Summer 2002, 67–88.
  • Athukorala,P and Veeramani,C.(2019). From Import Substitution to Integration into Global Production Networks: The Case of the Indian Automobile Industry.The MIT Press Journal,36(2), Retrieved May 16, 2020 from the https://www.mitpressjournals.org/doi/full/10.1162/adev_a_00132
  • Autotechreview Report .(2015). Automotive Mission Plan 2016-2026 – A Certain Raiser, October 2015,4(10).
  • Capital.(1 Ocak 2008). Çin+Hindistan: ‘İki’nin Gücü,https://www.capital.com.tr/yonetim/liderlik/cin-hindistan-ikinin-gucu, adresinden 14 Şubat 2019 tarihinde edinilmiştir.
  • D’Costa, A. P.(2009). Economic Nationalism in Motion: Steel, Auto, and Software Industries in India.Review of International Political Economy, 16:4, 620-648.
  • DEİK, Hindistan Fırsat Analizi, Nisan 2017, https://assets.kpmg/content/dam/kpmg/tr/pdf/2017/05/hindistan-firsat-analizi.pdf , adresinden 13 Şubat 2019 tarihinde edinilmiştir.
  • Department of Heavy Industry, Ministry of Heavy Industries & Public Enterprises, Government of India, National Automotive Board, https://dhi.nic.in/UserView/index?mid=1349, adresinden 08 Şubat 2019 tarihinde edinilmiştir.
  • Dholakia,R.H. (1994).Spatial Dimension of Acceleration of Economic Growth in India, Economic and Political Weekly,29(35), (Aug. 27, 1994), 2303-2309.
  • Government of India.(2018). National Auto Policy,March 2018.Ministry of Heavy Industries and Public Enterprises.
  • Hambrock,J. and Hauptmann,S. Industrialisation In India, https://www.tcd.ie/Economics/assets/pdf/SER/1999/Hambrock_Hauptman.pdf adresinden 02 Mayıs 2019 tarihinde edinilmiştir.
  • IBEF, Automobiles, May 2018, https://www.ibef.org/download/Automobiles-Report-May-2018.pdf adresinden 08 Şubat 2019 tarihinde edinilmiştir.
  • IBEF (India Brand Equity Foundation), Make in India, https://www.ibef.org/economy/make-in-india adresinden 08 Şubat 2019 tarihinde edinilmiştir.
  • India Briefing, (3 July 2018). Works, Businesses in India Remain Hopeful, https://www.india-briefing.com/news/gst-reforms-india-business-17177.html, adresinden 02 Şubat 2019 tarihinde edinilmiştir.
  • Kalra, N. and Pant, A.(2013). Critical Success factors of Total Quality Management in the Indian Automotive Industry (NCR). Internaional Journal of Economy, Management and Social Sciences, 2(8), Ağustos 2013, 620-625.
  • Kohli, A. (2006a). Politics of Economic Growth in India, 1980-2005, Part I: The 1980s. Economic and Political Weekly, 41(13), (Apr. 1-7, 2006a), 1251-1259.
  • Kohli,A.(2006b) Politics of Economic Growth in India, 1980-2005: Part II: The 1990s and Beyond. Economic and Political Weekly,41(14), (Apr. 8-14, 2006b),1361-1370.
  • Mukherjee, A. and Sastry, T. (1996).Automotive industry in emerging economies – A Comparison of South Korea, Brazil, China and India. Economic and Political Weekly, Nov. 30, 1996, M75-M78.
  • Nagaraj, R.(2005).Industrial Growth in China and India: Preliminary Comparison. Economic and Political Weekly, 40( 21), (May 21-27, 2005), 2163-2171.
  • Parhi,M.(2008). Indian Automotive Industry: Innovation and Growth.India S&T and Industry, Retrieved May 16, 2020 from the https://nistads.res.in/all-html/Indian%20Automotive%20Industry.html
  • RIETER .(2016). End User’s Perspective: Impact of Steel Prices on the Automotive and Machinery Industry.Platts Steel Markets Asia Conference,18th November 2016.
  • Özpeynirci E.(19 Kasım 2008).Otomotivde Paranın Yolu Hindistan ve Çin’den Geçiyor, Hürriyet Gazetesi.
  • SIAM, Automobile Domestic Sales Trends, http://www.siamindia.com/statistics.aspx?mpgid=8&pgidtrail=14, adresinden 30 Ağustos 2019 tarihinde edinilmiştir.
  • SIAM, Automobile Production Trends, http://www.siamindia.com/statistics.aspx?mpgid=8&pgidtrail=13, adresinden 30 Ağustos 2019 tarihinde edinilmiştir.
  • SIAM (Society of Indian Automobile Manufacturers), About Us, http://www.siamindia.com/about-us.aspx?mpgid=1&pgidtrail=2 ,adresinde 8 Şubat 2019 tarihinde edinilmiştir.
  • SIAM, Statistics, http://www.siamindia.com/statistics.aspx?mpgid=8&pgidtrail=14.adresinden 30 Ağustos 2019 tarihinde edinilmiştir.
  • Singh,V.(2017). Growth of Automobile Industry and its Economic Impact: An Indian Persperctive.International Journal of Commerce and Management Reserach, 3(8), Ağustos 2017, 6-10.
  • Skill India Program – Mission, Features, Advantages, Differences, https://surejob.in/skill-india.html, adresinden 08 Şubat 2019 tarihinde edinilmiştir.
  • Uludağ İhracatçı Birlikleri (UİB),Hindistan Ülke Raporu (Otomotiv Sektörü Açısından), Ar-Ge Şubesi, Temmuz 2018. http://www.uib.org.tr/tr/kbfile/hindistan-ulke-raporu, adresinden 14 Şubat 2019 tarihinde edinilmiştir.
  • Vaishali,P.(2018).Growth of Automobile Industry in India-Post Liberalisation. Macroeconomic Term Paper, University of Delhi, Retrieved August 28, 2018 from the https://viden.io/knowledge/automobile-industry-in-india/attachment/4973/dte-vaishali-sec-a-eco-h-pdf-1/preview.
Toplam 29 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Burcu Yavuz Tiftikçigil 0000-0001-7422-6086

Ali Cem Öztürk 0000-0002-8326-4540

Yayımlanma Tarihi 26 Haziran 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 11 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Yavuz Tiftikçigil, B., & Öztürk, A. C. (2021). HİNDİSTAN OTOMOBİL ENDÜSTRİSİNİN GELİŞİMİNDE DEVLETİN ROLÜ. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi, 11(2), 944-968. https://doi.org/10.30783/nevsosbilen.770005